Tudod, miért totál szívás, ha túl sok sót eszel?

Ha megfelelő mennyiségű vizet iszol, de ennek ellenére állandóan szomjazol, biztosan a sófogyasztást viszed túlzásba, ami viszont elég sok veszélyt hordoz magában szervezeted egészséges működése szempontjából.

Szögezzük le, a só fontos, sőt nélkülözhetetlen a szervezeted számára, többek között ez segít ugyanis sejten belül tartani a folyadékot.

Okosodjunk együtt! Az emberi test 75%-a sótartartalmú folyadékokból áll.

Ha viszont túltolod, egyrészt állandó szomjúságérzetet és a kiszáradás tüneteit érezheted, másrészt felpuffadhatsz, elvizesedhetsz, mert tested (menekülő útként) vizet raktároz el (leginkább a hasi területeken), a felesleges folyadék pedig a vérnyomást is megemeli.

És akkor ott van még az is, hogy a túlzott nátriumbevitel a veséket is jobban terheli – ilyenkor erősebben dolgoznak, hogy kiürítsék az extra sómennyiséget, aminek hatására 10 percenként járkálhatsz vécére –, rosszabb eseteben ez akár veselégtelenséghez is vezethet. Ehhez asszisztálhat a már említett magas vérnyomás, ami pedig az amúgy is rendesen kihajtott vesékhez vezető artériákat terheli.

Különböző kutatások is bizonyították, hogy a krónikus vesebetegségben szenvedőknél jelentős vesefunkció javulást tapasztaltak, amikor visszaszorították a sóbevitelüket.

És akkor még az is ott van, hogy teljesen átalakulhat az ízérzékelésed is, vagyis már semmi sem tűnhet olyan finomnak, mint régen.

Most biztosan azt kérdezed, hogy...

Mennyi az ajánlott mennyiség?

Naponta 8–10 grammnál többet nem kellene fogyasztanod.

Milyen sót kellene választanod?

A kereskedelemben többféle sóval is találkozhatsz, amik más-más nyomelemeket tartalmaznak. Szakértől a jódozott sót ajánlják, és azért, mert a tengeri halakat kivéve természetes módon szinte semmilyen élelmiszer nem tartalmaz jódot.

És még ezt is el kéne olvasnod:

(Forrás / fotó: HáziPatika, Biotech / npr.org)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon