Az Adidas Futurecraft műhelyében már számos innovatív sporttermék készült, most egy új, különleges eljárással, fény és oxigén felhasználásával készítenek futócipőt.

A képzeletből valóságot kovácsol a sportszergyártó, nemrég a Futurecraft Biofabricot mutattuk meg, ami 100%-ban lebomló, most

a kutatások és kísérletek legújabb eredménye a Digitális Fény Szintézis elnevezésű eljárás, melynek lényege, hogy fényt és oxigént transzformálnak szilárd anyaggá.

Így készül az Adidas legújabb modellje, a Futurecraft 4D,

igen, fényből. 

A talpszerkezet tervezésekor az elmúlt 17 évben különböző futások során mért adatokat elemeztek az Adidas mérnökei, egy innovatív digitális folyamat alkalmazásával, melynek köszönhetően szükségtelenné vált a prototípusok és minták készítése. Az új technológia szintlépést jelent mind gyártásban, mind minőségben, ezzel új dimenzióba léptetve a sportipart.

2018 végére több mint 100 000 pár cipőt terveznek piacra dobni, melyek már ezzel a technológiával fognak készülni.

A Digitális Fény Szintézis egy, a Carbon nevű Szilícium-völgyi technológiai vállalat által fejlesztett módszer, mely digitális fényvetítést, oxigén-áteresztő optikát és programozható folyékony gyantát alkalmaz nagy teljesítményű, polimer termékek létrehozásához.

Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy az Adidas egyetlen komponens használatával a teljes talp esetében kielégítse a sportolók mozgásra, csillapításra, stabilitásra és kényelemre vonatkozó minden igényét.

Ezzel a módszerrel az anyag nem csupán remekül formázható – így pedig az Adidas designerei teljesen szabadon engedhetik képzeletüket egy-egy termék megtervezésénél – de ennél is fontosabb, hogy nélkülözi a többi additív gyártási folyamat hiányosságait (pl. 3D nyomtatás).

Azaz a Digitális Fény Szintézis esetében a gyártási sebesség gyors, a felületi minőség kiváló és nincsenek szín és anyag felhasználási korlátozások.

A Digitális Fény Szintézissel a gyártás és a design új korszakba lépett az Adidasnál. Egy korszakba, ahol a sportolók igényeit egy minden eddiginél magasabb szinten tudjuk majd kielégíteni” – mondta Végső Péter, a cég brand marketing menedzsere.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Ideje boldog születésnapot kívánnunk Lolának

További cikkeink a témában