A legújabb óratervezési trendek is azt az örökbecsű mondást igazolják, miszerint a kevesebb több.
Ez a mondat igaz egyrészt arra, hogy a gyártók már egyáltalán nem akarják eltakarni az óra szerkezetét, sőt! A csontváz-órákat mindenki imádja, hiszen ki ne szeretne gyönyörködni egy-egy svájci alapossággal összeillesztett, folyamatosan precízen dolgozó szerkezetben?
Másrészt pedig igaz ez a karórák súlyára is. A vezető márkák, mint a Richard Mille ma már olyan modelleket készít, amelyek szinte lebegni képesek, annyira nincs súlyuk.
A könnyedség a luxusautók, kerékpárok, motorok világában már évek óta jellemző. A könnyű anyagok belépése a luxuspiacra egy igazi mérföldkőnek számított - magyarázta Richard Mille, a nevét viselő márka alapítója.
A Mille egyébként nem az első, aki ultrakönnyű anyagokkal kísérletezik az óragyártás területén. A Porsche Design már 1980-ban elkezdett titán alkatrészeket alkalmazni, ám aztán a Mille volt az, aki igazán komolyan vette ezt a feladatot.
Kezdve a 2004-es RM 006 Felipe Massa modelltől, elkezdtek addig szokatlannak tartott, szénszálas anyagokkal, alumínium ötvözetekkel, szilíciummal és lítiummal kísérletezgetni. Egyre könnyebb és könnyebb (na meg drágább és drágább) modelleket gyártottak, míg végül megszületett a Rafael Nadalnak tervezett RM 027 Tourbillon, ami csupán 20 grammot nyomott - cserébe viszont 145 millió forintba került.
(via)