A Lagoon katamaránja letisztult és csodaszép

A Beneteau csoporthoz tartozó Lagoon eddig inkább a vitorlásairól volt ismert, különösen az ázsiai piacon, ahol a katamaránjaikat eddig is imádták. Most fogták magukat és a Lagoon 630 MY-al léptek egy nagyot a luxusyachtok felé.

A cél a kezdetektől fogva az volt, hogy olyan hajót készítsenek, ami kényelmes, jól felszerelt, biztonságos és elegáns is. Mivel folyamatosan zsebelik be vele a díjakat, ez nagyon úgy néz ki, hogy sikerült.

 

A tervezőknek, Marc Van Peteghem-nek és Vincent Lauriot Prévost-nak már volt némi tapasztalatuk a többtestű hajók megálmodásában, korábban az Oracle csapatnak is csináltak katamaránt. Most nem egy versenyszörnyeteget akartak, sokkal inkább egy megbízható óceánjárót, ami a hosszú utakat is bírja. A belső tereket a Nauta Design hangolta elegánsra, letisztultra és kényelmesre.

A tágas katamarán 63 láb hosszú, és akár 12 embernek is kényelmes. A hátsó fedélzet a party-részleg, külön bárral, hatalmas hűtővel és barbeque-val. A hajó fő szalonjában két kényelmes kanapé és multifunkciós asztal teszi mobillá a teret.

 

Tágas konyha, hálókabinok, VIP kabin, üvegfalú zuhanyzófülke, napozóterasz, és a 300 lóerős Volvo motornak hála akár 16 csomós sebesség. Kihagytunk valamit?

 

Egy Sotheby’s árverésen 13,4 millió fontért, azaz mintegy négy és fél milliárd forintért kelt el egy 1932-es Patek Philippe zsebóra.

1925-ben egy Henry Graves nevű New York-i bankár rendelt meg egy zsebórát Patek Philippe órásmestertől, aki pár év alatt le is gyártotta korának legbonyolultabb szerkezetét.

A ma már Henry Graves Supercomplication névre hallgató darab a kompjútervezérelte órakészítés előtti éra legkülönegesebb szerkezete, több feature mellett jelzi a napfelkeltét és napnyugtát, illetve a New York-i égbolt csillagtérképét is, van benne naptár, ébresztő, és mutatja a holdfázisokat.

Akkoriban ez nagyjából a science fiction kategóriába tartozott, vagyis ez a kilencszáz alkatrészből álló darab mérnöki csúcsteljesítmény.

1999-ben cserélt utoljára gazdát, akkor 11 millió fontért. 1969-ben sérült meg utoljára, de természetesen a mai napig működik.

(Fotók: AFP Photo, Fabrice Coffrini)

A svájci óragyártó bemutatta a teljes 2016-os kollekcióját. Persze egy-egy óráról képeket és fontosabb adatokat visszatartanak még, de a Big Pilot's Heritage 48 és 55 órák (amik az órák nem kis méretét jelölik) már kibújtak a zsákból.

A Big Pilot's limitált szériás órák nagyok. Tényleg nagyok. Olyannyira, hogy az 55mm-es méretrekordot döntött, és hogyha felveszed, a haverod a szoba másik sarkából is látni fogja hány óra. De hát van ilyen, és az elmúlt években elég sok márka mutatott be nagyobb méretű órákat, bár a luxusórák piacán talán kevésbé volt jellemző. A második világháborús pilótaórákat reprodukáló túlméretezett darabok tiszta titánium vázat kaptak.

A Heritage 55-ből mindössze 100, sorszámozott darab készült, a Heritage 48-ból 1000, és mindegyik csak egy az ezerből, nem kaptak külön sorszámot. Szóval, lényeg a lényeg, a méret a lényeg.