Gyönyörű lett a Bentley harmadik Flying Spur V8S-e

A Flying Spur harmadik kiadása a küszöbön áll, és március 1-én begurul a Genfi Autószalonra. De ezzel a néhány gyönyörű részlettel kár lenne addig várni.

Csak néhány adat, kedvcsinálónak: 4 literes duplaturbó motor, 521 lóerő, 306 km/h végsebesség, 4,9 másodperc alatt 100-on. Az extrákat felesleges is sorolni, úgysem lehet olyat mondani, amit nem tud a kocsi. Szívesen beleülnénk, bármikor, az egyszer biztos.

Egyedi belső a Mullinertől

(forrás: Bentley)

Egy Sotheby’s árverésen 13,4 millió fontért, azaz mintegy négy és fél milliárd forintért kelt el egy 1932-es Patek Philippe zsebóra.

1925-ben egy Henry Graves nevű New York-i bankár rendelt meg egy zsebórát Patek Philippe órásmestertől, aki pár év alatt le is gyártotta korának legbonyolultabb szerkezetét.

A ma már Henry Graves Supercomplication névre hallgató darab a kompjútervezérelte órakészítés előtti éra legkülönegesebb szerkezete, több feature mellett jelzi a napfelkeltét és napnyugtát, illetve a New York-i égbolt csillagtérképét is, van benne naptár, ébresztő, és mutatja a holdfázisokat.

Akkoriban ez nagyjából a science fiction kategóriába tartozott, vagyis ez a kilencszáz alkatrészből álló darab mérnöki csúcsteljesítmény.

1999-ben cserélt utoljára gazdát, akkor 11 millió fontért. 1969-ben sérült meg utoljára, de természetesen a mai napig működik.

(Fotók: AFP Photo, Fabrice Coffrini)

A svájci óragyártó bemutatta a teljes 2016-os kollekcióját. Persze egy-egy óráról képeket és fontosabb adatokat visszatartanak még, de a Big Pilot's Heritage 48 és 55 órák (amik az órák nem kis méretét jelölik) már kibújtak a zsákból.

A Big Pilot's limitált szériás órák nagyok. Tényleg nagyok. Olyannyira, hogy az 55mm-es méretrekordot döntött, és hogyha felveszed, a haverod a szoba másik sarkából is látni fogja hány óra. De hát van ilyen, és az elmúlt években elég sok márka mutatott be nagyobb méretű órákat, bár a luxusórák piacán talán kevésbé volt jellemző. A második világháborús pilótaórákat reprodukáló túlméretezett darabok tiszta titánium vázat kaptak.

A Heritage 55-ből mindössze 100, sorszámozott darab készült, a Heritage 48-ból 1000, és mindegyik csak egy az ezerből, nem kaptak külön sorszámot. Szóval, lényeg a lényeg, a méret a lényeg.

Player Autószalon