Amikor a Riva megépítette a hajók Ferrariját

A Riva és a Ferrari is elismert márkák a saját piacukon, és amikor összefognak, akkor abból egészen biztosan valami figyelemreméltó születik. Mint például a nyolcvanas évek végén ez a Testarossa stílusú hajó, amiből csak néhány példány készült.

A hajó ötletét még Enzo Ferrari és a Riva akkori elnöke, Gino Gervasoni dolgozta ki közösen, hogy a legapróbb részletekig tökéletes legyen. Hamarosan kiderült, hogy a hajó a két ikonikus vezér egyik utolsó munkája is volt, hiszen Ferrari 1988-ban hunyt el, Gervasoni pedig egy évvel később lemondott, miután a Riva a Rolls-Royce-t is birtokló Vickers tulajdonába került.

A Riva Ferrari 32, aminek a neve a hosszát jelöli lábban, igazi ritkaság lett, mivel csupán negyven darabot gyártottak belőle, amiből ez a huszonnyolcadik, 1990-ben készült el. A 9,95 méter hosszú hajótest üvegszálas anyagból van, a markáns légterelőt szénszálas anyagból gyártották le, ami akkoriban még nagyobb ritkaságnak számított, mint ma.

A Ferrari-hajót két 8 literes, 390 lóerős V8-as BPM Vulcano motorral szerelték, amivel ideális körülmények között az 54 csomós, azaz 100 km/órás sebességet is képes elérni. A fedélzetén a kapitányi széken kívül hárman foglalhatnak helyet, a kabinban pedig kényelmes kétszemélyes ágy található.

2015-ben teljes felújításon esett át a Riva Ferrari 32, ami most tökéletes állapotban várt új tulajdonosára. Az RM Sotheby’s arizonai árverésén kínálták fel idén januárban, ahol 69 ezer dollárt, azaz 17 millió forintot adtak érte. Ennyiért pedig akár Rivának, akár Ferrarinak megérte, mivel bármely kikötőben érdekesség lehet az ágaskodó paripás hajó.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon