Ezek a legsokkolóbb, leghajmeresztőbb szerpentinek, hajtűkanyarok, csapások, amiket járművel végigjárhatsz. Már ha nem félsz kockára tenni az életed.
1.
Hó és jég vár a James W. Dalton autópályán, na meg rengeteg kamion, ugyanis más nem nagyon jár ezen a brutális északi szakaszon, Alaszka közepén.
A Fairbanks városát és az északi olajmezőket összekötő út mellett összesen három település van, szóval okosan kell tankolni, és vinni kell a túlélőfelszerelést.
2.
A Gouliang alagút építői komoly emberek: egy szinte függőleges oldalú hegybe vájtak bele egy utat. Egyes források szerint Gouliang falu lakói készítették el öt év alatt, 1972 és 1977 között, mivel korábban képtelenség volt járművekkel megközelíteni a települést. Valószínűleg nem sejtették, hogy munkájuk valóságos turistalátványosság lesz, amely annyi látogatót fog vonzani a térségbe, hogy még hoteleket is kell építeni a közelben.
Maga az alagút 1,2 kilométer hosszú, de minden bizonnyal ez egyik leglátványosabb út a világon. Ugyanebben a tartományban találhatók a világörökség részét képező Longmen grottók, és a híres Shaolin templom, szóval Henan provinciát érdemes felkeresni.
3.
A kétszáz kilométeres Prithvi út során csodás kilátás nyílik a Himalája keleti részére, de ez némi kockázattal jár.
Ezen az állandóan tömött úton a haladást a forgalom mellett földcsuszamlások is nehezítik. Jól látod, korlát nincs.
4.
A norvég Atlanti úton található ez a fantasztikus optikai hatást keltő híd, ami szinte a semmibe vezet.
A széllökések és a felcsapó hullámok miatt érdemes erősen kapaszkodni a kormányba.
5.
A Szibérián átvezető Kolima úton vannak szakaszok, ahonnan a legközelebbi lakott település kétszáz kilométer. Errefelé lerobbanni akár halálos mutatvány is lehet.
Egykor ez az út vezetett a szibériai gulágvilágba, nem véletlenül az a beceneve, hogy „a csontok útja”.
6.
A Ho Shi-min ösvényen negyven éve a vietkong szállította az utánpótlását Laosz és Vietnam között.
Az amerikaiak folyamatosan bombázták, így becslések szerint közel 80 millió fel nem robbant bomba található az út környékén.
7.
A brazíliai Halálúton évente közel háromszázan veszítik az életüket.
Az Andok hegyeinek oldalában futó földsáv nem egy német autópálya.
8.
Az olasz Stelvio-átjárót az I. világháború idején építette az Osztrák-Magyar Monarchia.
A szerpentin 48 hajtűkanyarból áll. Ez a Mercedes SSKL tartja a rekordot, miután 15 perc és 23 másodperc alatt lenyomult a nem éppen veszélytelen útvonalon.
9.
A coloradói Million Dollar Highway állítólag onnan kapta a nevét, hogy egy utazó azt mondta, akkor sem menne végig rajta újra, ha egymillió dollárt fizetnének neki.
A US Route 550 több ezer méteres csúcsok alatt, sziklák oldalába vájva tekergőzik a Sziklás-hegységben.
10.
A Luxor-Hurghada-útvonalon nem feltétlenül a természet miatt számít veszélyesnek.
A Vörös-tengert és a Luxort összekötő út fegyveres bandák és terroristák miatt veszélyes, nem véletlen, hogy az errefelé közlekedő turistacsoportokat gyakran kísérik állig felfegyverzett biztonságiak.
11.
A Karakoram autóút a hatvanas években épült, és Tibetet köti össze Pakisztánnal. A legmagasabb pontján majdnem 5500 méteres tengerszint feletti magasságban halad, és így ez a világ egyik legmagaslatibb autóútja.
A több évig zajló építkezés során állítólag közel 900 munkás veszítette életét.
12.
A Fülöp-szigeteken található Commonwealth Avenue, azaz Közöspiac sugárút a köznyelvben a Gyilkos út gúnynevet kapta, itt ugyanis napi három-öt baleset történik.
A kábé tíz kilométer hosszú szakasz néha tizennyolc sávos szélességben halad, és aki az ismeri az ázsiai közlekedési normákat, az tudja, hogy errefelé az ilyesmi egyenlő a garantált életveszéllyel.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Business Insider)