Figyeld meg a Resident Evil és az Underworld sorozat közötti markáns párhuzamot: Mindkettő a női főhős szuperlatívuszát hirdeti, mindkettő első részében a rendező csaja játssza a főszerepet és minkét franchise a horror bestiárium ikonikus alakjait taszigálja a reflektorfénybe, hogy aztán ott több kilónyi ólommal biztosítsa számukra a talpalávalót.
Underworld: Az ébredés (Underworld: The Awakening)
- Hossz88 perc
- Rendező Måns Mårlind, Björn Stein
- Főszereplők Kate Beckinsale, Scott Speedman
- Website www.entertheunderworld.com
- Kinek? Agyleszíváshoz / popcornevéshez / plázalátogatáshoz
A másik hasonlóság, hogy az említett sorozatok a pláza-junk kategória jeles képviselői és ezen státuszukat határozottan őrzik sokadik részükön keresztül. Aki beül egy ilyen filmre, az tudja, mit szeretne; nagy popcorn-t a kézbe (Figyelem, alig drágább, mint a közepes!), chipses zacsit az ölbe, literes kólát a pohártartóba, a vászonra meg egy olyan filmet, ami nem vonja el túlzottan a figyelmet a majszolásról. Amikor mégis, akkor legyen izgalmas, látványos, hangos, de mindennel együtt is a néző képes legyen a filmélményt a teremből kifele jövet az üres pohárral együtt a kukában hagyni. Nem túl magas elvárások, és az Underworld eddigi részei többé-kevésbé emészthető hátteret biztosítottak a zabának. Az imígyen felépített imidzs mára kemény prekoncepciókat szült a filmrajongó fejében, így amikor a vámpírok és a vérfarkasok (itt Lycan-oknak hívják őket) közötti háború újabb felvonása premier-dátumot kapott, az sem verte fel különösebben az állóvizet.
Az ébredés alcímmel ellátott negyedik rész természetesen 3D-ben érkezett, csakúgy mint a Resident Evil legutóbbi epizódja. A történet – egy előzményfilm után – ismét Selene (Kate Beckinsale) alakját helyezi a középpontba, akit hibrid (félig vámpír, félig farkas) szerelmével együtt elfognak, majd lefagyasztanak, hogy aztán a főhősnő évek elteltével egy olyan világban szabaduljon ki, ahol az emberiség szorgos tevékenysége nyomán a vérszívók és a hússzaggatók is lassú, de biztos úton menetelnek a kihalás felé.
A világ szerint
- IMDB: 7.1
- Rotten Tomatoes: 28%
- Metacritic: 39/100
- Empire: 2/5
Viszonylag ritka jelenség, amikor egy középszerű sorozat sokadik része képes meglepni nézőit, de az Underworld 4: Az ébredés-nek ezúttal sikerül a bravúr. A titok nyitja nem az új összetevőkben rejlik (mivel ezek szinte teljes mértékben hiányoznak), hanem a franchise védjegyéül szolgáló komponensek példaértékű felhasználásában. A kékes-fekete színvilág ezúttal is uralja a vásznat és a neonfénnyel szaggatott sötét helyszíneken baromi jól kinéző lakkbőr gúnyák is újból tiszteletüket teszik. Bár a villódzásból visszavehettek volna a készítők, azt kell mondjam, hogy a látvány teljesen rendben van. A film vizuális erényein túllépve sem lehet okunk hajtépésre, hiszen sikerült egy olyan sztorit a folyamatos akció alá pakolni, mely legyen bármennyire is ismerős, mégis tartogat annyi eredetiséget, hogy nem kapunk a fejünkhöz minden második mondat után. A színészek rendben vannak és teszik, amit tenni kell, a dübörgő basszusok pedig magabiztosan rántják dinamikus egésszé a vásznon tomboló vérfürdőt. (Aki figyel, az elcsíphet egy frankó anime-tisztelgést is.)
Ha tetszett, nézd...
- A Kaptár: Túlvilág
- Conan, a barbár
- A legsötétebb óra
Az Underworld új része úgy szolgálja ki tehát a széria rajongóinak igényeit, hogy nem feledkezik meg azokról sem, akik egy vállalható akció-horrorra vágyva tévednek be a vetítőterembe. A dicsérő szavak ellenére azonban kötelességemnek érzem figyelmeztetni a fellelkesült playereket: Ez még mindig pláza-junk, így a kóla-popcorn nem nélkülözhető tartozékok. Miért is nem járnak ezek a jegy mellé?