A németek legdrágább sorozata egyben a legjobb is

Irdatlan mennyiségű pénzt öltek a készítők a Babylon Berlinbe, aminek mi már láttuk az első részeit, és hála istennek nem csak a remek díszleteket lehet nézni itthon az HBO-n.

A Babilon Berlin a németek legambiciózusabb projektje, már legalábbis ami a tévét illeti, ez ugyanis minden idők legdrágább német sorozata, két és fél millió euróba kerül minden egyes része. Eredetileg nyolc részesre tervezték, de 16 lett belőle. Úgy látszik, van benne bőven tartalom, ami nem csoda, hiszen a húszas évek végén, Berlinben játszódó rendőrsztori olyan szövevényes, hogy az ember az első részek után csak kapkodja a fejét, hogy akkor most mi a franc is akar lenni ez az egész.

Bizony, nem szabad feladni a Babilon Berlint az első két rész után, azok ugyanis még csak felfestik az alaphangulatot, bemutatják, mennyire mocskos is volt 1929 Berlinje, majd úgy kezd el cikázni a történet a rengeteg történetszál között, hogy ember legyen a talpán, aki előre átlátja, mi is folyik itt. Ami folyik, az egy nyomozós sztori, amelyben egy Kölnből érkezett nyomozó, bizonyos Gereon megpróbál a végére járni egy zsarolási ügynek, és nagyon nagy erőkkel próbál megtalálni egy filmet, amelyen némi szex látható, a rosszabb fajtából, legalább egy olyan emberrel, aki nagyon nem szeretné, hogy ez a film kikerüljön a nyilvánosság elé.

Közben egy Charlotte nevezetű lány szegényen él, de láthatóan bármit megtenne azért, hogy némi pénzhez juthasson. Szép is, okos is, így hát nem nehéz melót találnia, de azt mindenki sejti, hogy azért képes a testével is némi pénzhez jutni. Hogy ne legyen ennyi elég, az oroszok is közelítenek, akik egy Kardakov nevezetű fazon segítségével lázadásra készülnek Berlinben Sztálin ellen, és úgy várnak egy vonatot, mint a messiást.

És mindezt nagyon jó nézni. Azért is, mert látszik a sorozaton a pénz, a díszletek abszolút hollywoodi minőséget idéznek, ilyen jól talán még sosem nézett ki európai sorozat, ráadásul a hangulata is annyira mocskos, hogy nehéz leállni vele, mondjuk ez azért is van, mert nagyon lassan építkezik, ritkán lép egyet előre, de akkor elég meglepő fordulatokat képes venni. Furcsa egyébként kicsit a látvány és a történetmesélés viszonya, mert míg a vizualitás tényleg a legdrágább amerikai produkciókat idézi, a sztori ennél európaibb nem is lehetne, és annak elmesélése is a helyi tempó szerint történik.

Nincsenek nagy felvezetések, sokszor úgy érezni, hogy íve sincs a sorozatnak, mivel rettenetesen szikár az egész, de aztán meglep, és magával ránt, és hát az sem mellékes, hogy érzed minden másodpercében a fullasztó hangulatot, tudod, hogy ezek a karakterek igen nagy veszélyben vannak, és hogy bármikor bárki kiírhat ebből a világból egy karaktert.

Azt viszont jó lenne tudni, hogy akkor most mi is volt a terv ezzel az egésszel. Szórakoztatás? Meghökkentés? Kis kikacsintások a modern világra? Passz. Ott van például a bárjelenet a második rész végén, ami után az ember csak felvonja a szemöldökét, mert valahogy nagyon idegen az egésztől Baz Luhrmann Moulin Rogue-ának hangulata, ott pedig megkapja a néző egy az egyben, bele az arcába, ráadásul elég bizarr módon, és tanácstalanul ül a tévé előtt, hogy akkor ez most mire volt jó. De aki ismeri Volker Kutscher eredeti regényét, amiből ez a széria készült, az biztosan tudja, mire számíthat.

Nagyjából bármire. Itt mindenki átver mindenkit, de hát egy ilyen noir-lelkületű történettől mi mást is várna az ember? Jönnek szépen a csöcsök, a vér, úgyhogy nem is nagy csoda, hogy itthon az HBO vállalta be a sorozatot, pont odaillik, lehet is nézni, mennyire, hiszen ma, azaz október 13-án már indul is a Babilon Berlin, legalábbis ekkor lesz elérhető az HBO Go-n az első két rész, a csatornán majd november 6-tól indul a mocskos móka.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon