A szombat esti kínálatból ezúttal egy látványos scifi-akciót, egy könyörtelen pszichothrillert és egy vagány bosszúfilmet ajánlunk olvasóinknak. Deja Vu

RTL Klub, 21.15

Tony Scott immáron több mint két évtizede szállítja megbízható színvonalon a különféle látványos akciófilmeket, amelyekkel az esetek többségében nem okoz csalódást rajongóinak. A 2006-ban forgatott Deja Vu című mozijával mégis sikerült sokakat meglepnie, ezúttal ugyanis a rá kevésbé jellemző scifi műfajával keverte össze kedvenc zsánerét. Denzel Washington alakítja Doug Carlin ügynököt, aki egy kompkatasztrófa kapcsán nyomoz, amikor egy gyilkossághoz hívják. Hamarosan rájön, hogy Claire (Paula Patton) tragikus halála minden látszat ellenére szoros kapcsolatban áll a korábbi merénylettel, ő pedig visszautazva az időben megpróbálja megakadályozni a robbantást, és megmenteni a nő életét, akibe időközben beleszeretetett. Látványosan megkoreografált akciójelenetek, lélegzetelállító autósüldözések és a rendező védjegyévé vált impulzív operatőri munka jellemzi ezt a sodró lendületű mozit, amely garantáltan a székedbe szegez, ha ezt választod szombat este.

Tortúra

VIASAT6, 21.30

Rob Reiner horror műfajában tett kirándulásának nem csak a kilencvenes évek egyik legkönyörtelenebb pszichothrillerét, hanem minden idők egyik legkiválóbb Stephen King-adaptációját is köszönhetjük. Az elsősorban vígjátékairól és romantikus filmjeiről ismert rendező a világhírű bestseller-író 1987-es regényét dolgozta fel Kathy Bates-szel a főszerepben, aki félelmetes alakításáért megérdemelten vehette át a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjat. Ő kelti életre Annie Wilkes ápolónőt, akinek egy téli napon otthonától nem messze éppen kedvenc írója, Peter Sheldon (James Caan) szenved autóbalesetet. A mentálisan súlyosan sérült asszony hazaviszi és ápolni kezdi a gépkocsijába szorult, mozgásképtelen írót, akinek hamarosan rá kell döbbennie, hogy elmebeteg rajongója foglyul ejtette, ráadásul esze ágában sincs elengedni őt. Kétségkívül nem sok vér folyik ebben az egyre feszültebb légkörű egyszemélyes terror-moziban, de a kiszolgáltatottság elemi erejű ábrázolása miatt hatásosabb és idegtépőbb, mintha direkt módon mutatná meg az erőszakot. Persze, azért előbb-utóbb csak előkerül egy óriási kalapács is…

Desperado

FEM3, 0.25

Robert Rodriguez 1995-ben rendezte meg a mindössze hétezer dollárból forgatott El Mariachi – A zenész folytatását Desperado címmel, amely nem csak nemzetközi szupersztárt faragott Antonio Banderasból, de egyúttal megismertette a világgal az észbontóan dögös Salma Hayeket is. A spanyol színész és a mexikói színésznő között csak úgy izzik a levegő, miközben a bosszúvágytól fűtött, titokzatos gitáros elképesztő leszámolást rendez a poros kisvárosban. A lövöldözések lassított felvételei hihetetlenül vagányak, miközben apokaliptikus golyózápor szaggatja szét a díszleteket, a felejthetetlen soundtrackről nem is beszélve. A Desperado a kilencvenes évek egyik legdögösebb filmje, amelyet már csak Quentin Tarantino kocsmai viccmesélős jelenetéért önmagában is megéri megnézni. Ezen az alacsony költségvetésű mozin egész egyszerűen nem fog az idő, mindenkinek kötelező.