Londonig repültünk, hogy elbeszélgessünk Denzel Washingtonnal, hogyan lehet még mindig ennyire kemény 63 évesen. És hogy kiderüljön, tényleg ő-e a legkúlabb élő ember a világon.
Ha igazán jót akarsz, nézd meg Denzel Washingtonnal készült videóinterjúnkat, de ha most éppen inkább elolvasnád a beszélgetést, akkor a videó alatt azt is megteheted.
– Hogyan lehetsz még mindig ennyire badass?
– Volt egy férfi az edzőteremben, a régi termünkben. Bokszoló. 87 éves. Lejárt minden nap, befáslizta a kezét, ment a bokszkörtéhez, a bokszzsákhoz, edzett, ugrókötelezett, aztán hazament. Szóval ha dolgozol rajta, akkor remélhetőleg egyre jobb leszel.
– Hány órát naponta?
– A film esetében, merthogy minden meg volt koreografálva, és olvastam a forgatókönyvet, úgyhogy tudtam, hogy nyerni fogok…
– Az segít…
– Igen, az segít (nevet). És sok remek harcművész dolgozott velem, szóval ők elérték, hogy jól nézzek ki.
– De nem érzed úgy magad, mint Danny Glover a Halálos fegyverben, hogy túl öreg vagy ehhez a melóhoz? Vagy talán néha?
– Gyere le az edzőterembe, majd megbeszéljük (nevet).
– Néhányan úgy tartják, hogy te vagy a legkúlabb ember a világon. Egyetértesz ezzel?
– Nem. Nem ismernek. Rólam beszélnek, vagy arról, amit látnak a filmekben?
– Rólad beszélnek.
– Olyanok, akik ismernek?
– Igen.
– Ó, akkor mondd meg nekik, hogy köszönöm!
– De egyetértesz velük?
– Nem. A legkúlabb fickó, mit jelent ez egyáltalán? Nem is találkoztam mindenkivel. A Földön? Ez erős.
– Melyik számodra a nehezebb? Leforgatni egy kemény, rövid akciójelenetet, amelyek nagyon-nagyon-nagyon erősek, vagy játszani egy színházi darabban?
– A darab. Épp most játszottam O’Neill Eljő a jegesében. Na az kemény meló. Nincs vágás, nincs második felvétel.
– És mi a helyzet az akciójelenetekkel? Olyan dolog ez, amit könnyen meg tudsz csinálni, vagy Antoine…
– Antoine éri el, hogy jól nézzek ki (nevet)?
– Jaj, nem, dehogy!
– Egy kicsit mindkettő. Ez már jó régóta a munkám része, tudom, hogyan kell csinálnom, tudom, hogyan maradjak biztonságban közben, ez a dolgom.
– Van bármi, amit te sem tudsz megtenni a munkád során?
– Még sosem úsztam egyetlen filmemben sem. Jaj, de úsztam a Tűzben edzett férfiban. Ott úsztam egy kicsit.
– Ez az első folytatás, amit elvállaltál. Másképpen választasz szerepeket mostanában, vagy egyszerűen csak így történt?
– Attól is függ, hogy mit csináltam előtte. Nem hiszem, hogy másképp lenne, mint tíz évvel korábban. Ó, azt viszont meg tudom mondani, hogy mi változott az elmúlt 15 évben, mivel a producerkedés és a színészkedés mellett rendeztem is. Rendeztem három filmet, négy vagy talán öt darabban szerepeltem 15 év alatt. És mellette ott van a filmezés. Van mozgásterem, ha megunom az egyiket, akkor át tudok nyergelni a másikra.
– Nem akarsz rendezni egy akciófilmet valamikor?
– Á, az embernek fel kell ismernie a határait. Nem hiszem, hogy ez lenne az erősségem. Persze soha ne mondd, hogy soha, de nem hiszem, hogy ez az erősségem lenne.
– Ha Antoine szeretne téged egy újabb filmre, akkor gondolom, menni fogsz…
– Ha a forgatókönyv jó.
– És elég jó az új Sebhelyesarcú forgatókönyve?
– Úgy tudom, nincs Sebhelyesarcú-forgatókönyv. Az egyetlen, aki… Beszéltél már Antoine-nal?
– Még nem.
– Én is hallom, hogy az emberek beszélnek róla, de nem tudom, honnan szedik ezt. Beszélsz ma még Antoine-nal?
– Igen.
– Akkor szerintem elmondja neked, hogy honnan veszik ezt.
– A film jó lett, te is jó vagy benne. Vissza szeretnél térni Robertként a jövőben?
– A nézők fogják eldönteni. Ők döntötték el az első után is azzal, hogy elmentek a moziba. Amerikában már sikeres a film, meglátjuk, hogy mi lesz majd a világban. Rajtuk múlik.
– De szeretnéd?
– Rajtuk múlik, nem rajtam (nevet).