Pontosan ennyit és így kell edzened, hogy fogyj is a tudomány szerint

Mozogni jó, és ennek számos oka van, az egyik például az, hogy segít megszabadulni a felesleges kilótól. A tudomány jóvoltából pedig most azt is megtudhatod, hogy pontosan mennyit kellene edzened, ha a célod a zsírégetés.

Kezdjük azzal, hogy a fogyás lényeg az, hogy

kevesebb kalóriát vigyél be a szervezetedbe, mint amennyit az eléget, így a tested a tartalékaihoz, azaz a zsírréteghez nyúl.

Arra viszont figyelj, ha...

  • túl keveset viszel be, szervezeted takaréküzemódra kapcsol, azaz raktározni kezd, mert tudja, mikor jut elég élelemhez legközelebb
  • ha túl sokat viszel, akkor nem indul be a fogyás folyamata, mert szervezeted tud még miből dolgozni.

Ha pedig a kalóriabevitel mellett még a mozgásra is odafigyelsz, akkor igencsak rásegíthetsz a zsírégetésre. Jó, de most fogadjunk, hogy azt kérdezed, hogy

Mennyi edzés kell a fogyáshoz?

Eddig ilyenekről hallhattál, hogy másfél óra bármi, harminc perc futás vagy éppen tizenöt perc intenzív edzés során indul be a zsírégetés. Persze, mint mindent, ezt is számos egyéni jellemző és további számos tényező befolyásolja, így nehéz egy általános választ adni.

A tudománynak mégis sikerült:

Ezt azt jelenti, hogy ebben az időszakban a maximális pulzusszámod 75%-val dolgozol. Ez pedig azért a legideálisabb, mert ebben a tartományban csökken a gherlin hormon termelése a gyomrodban – ez az az anyag, ami az agyadnak jelzi, hogy éhes vagy.  Tehát, ha alacsonyabban tartod az említett hormon szintjét, akkor kevésbé leszel (farkas)éhes, és könnyebben tudsz nemet mondani a zabálásra, vagyis az edzés során elégetett kalóriákat kisebb eséllyel eszed vissza.

És adunk még egy tippet:

(Forrás / fotó: healthline.com/ Getty Images)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon