Csak úgy dobálják a BMW-ket a pofátlanul fiatal motoros bajnokhoz

Csak 24 éves, a rekordlistája sokkolóan hosszú, és egyáltalán nem szentségtörés arról beszélni, hogy Valentino Rossin is átléphet majd. A négyszeres MotoGP-bajnok Marc Márquez sípályán motorozgat, és mintegy mellékesen BMW-ket gyűjtöget.

Itt egy 24 éves srác, aki nemrég vágta zsebre az ötödik BMW M-jének a slusszkulcsát. És mindez csak melléktevékenység nála, merthogy nem is annyira az autózás, inkább a motorozás a gyengéje.

Marc Márquez már négyszeres MotoGP-bajnok, akiről mostanra nagyjából senki nem vitatja, hogy minden létező rekordot átírhat. Miért is ne tenné, elvégre nevetségesen hosszú a rekordjainak listája, a lényeg pedig, hogy nem pazarolja az idejét: tiniként ő nyerte a legtöbb futamot (26) a három vb-kategóriában, az elitben pedig ő volt a legfiatalabb futamgyőztes és világbajnok is. És 24 évesen, 268 naposan is ott tart, ahol ennyi idősen eddig senki: hat vb-címnél.

De nem soroljuk a rekordjait, ahogy azt sem részletezzük, hogyan kezdett négyévesen motorozni, és miként nyert vb-futamot 17 évesen az utolsó helyről startolva.

Érdekesebb a stílusa: keménység és hideg fej ötvöződik benne, többnyire Casey Stonerhez hasonlítják, de Valentino Rossi is van benne. Mugellóban 338 km/óránál zakózott egy nagyot (rekord ez is)…

… mégis a nagy mentések váltak a védjegyévé. Legutóbb Valenciában, a vb-címről döntő futamon tartotta valahogy pályán a vasat, de idézhetjük a híres brnói tesztet is:

„Szokás szerint a katasztrófa peremén táncolt, saját íveket használt, feszesen megdöntötte a motort, keményen áthajtott a rázóköveken.

Sokat hajtogattuk, hogy az elektronikával túlzsúfolt MotoGP-ben már csak finoman, egyenletesen lehet vezetni. Márquez darabokra tépte ezt a tételt, ami a versenyzés fejlődését jelezheti” – fogalmazott róla a Man TT-győztes Mat Oxley. Pedig akkoriban Márquez még csak három futamot nyomott le a MotoGP-ben, a kolléga mégis kijelentette: „a többiek akár el is kezdhetnek tanulni tőle”.

Merész mondás volt, de bejött: a Cerverai Hangya azóta öt év alatt nyert négy vébét, plusz egy bronzot az elitben.

Csak 2015 nem jött össze, az az év inkább a Rossival való konfliktusról emlékezetes. Az olasz korábban el volt ájulva az újonc Márquez képességeitől, ám az említett szezonban Lorenzóval harcolt a vb-címért, Márquez pedig több futamon besegített a spanyol honfitársnak, feltartván Rossit. A Doktornál elszakadt a cérna, megrúgta Márquez motorját Szepangban, amiért az idény utolsó futamán a rajtrács végére száműzték – el is úszott számára a vb-cím. Sokáig fagyos maradt a viszonyuk, a mostani szezon végén azonban lepacsiztak, kibékültek.

Márquez az idei évet Kitzbühelben kezdte, naná, hogy nem síelt, helyette szöges gumikkal hajtott a lesiklópályára, ahol húzta is rendesen a nagyjából 230 lóerős Hondája gázkarját.

Aztán pedig megnyert egy elég kiélezett vébét, ahogy korábban soha senki. Három futamot feladott (egy motorhiba, két esés), továbbá összesen 27-szer bukott a szezon során. Mindkettő rekord, de a lényeg, hogy a kulcsfontosságú valenciai versenyen összeszedte valahogy a gépet, felért a dobogóra, és begyűjtötte a negyedik vb-győzelmét is.

De mi a helyzet a BMW M-ekkel?

Az, hogy 2003 óta a BMW M Award keretében az időmérőkön legjobban szereplő motoros az idény végén kap egy autót a müncheni gyár M-sorozatából. Márquez zsinórban ötször lett a legjobb a műfajban, ennek megfelelően már öt BMW-nél jár, ezúttal egy limitált szériás, mindössze háromezer példányban készült M4 CS lett a jutalma.

A gyűjtemény első darabja

Csak a miheztartás végett: a korábbi években állandóan bővítenie kellett a garázst, sorban egy M6 Coupe, egy M4 Coupe, egy M6 Convertible, majd egy M2 Coupe miatt.

De ez csak a ráadás, ahogy említettük is.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon