Mennyire gáz azt állítani egy profi géppel lőtt stockfotóról, hogy a te telefonoddal készült? A Samsung most pont egy ilyenbe futott bele. Ideje lenne csinálni egy kis tisztogatást a PR-részlegen.

Történt ugyanis, hogy egy Dunja Djudjic nevű fotós értesítést kapott arról, hogy az egyik, profi fényképezőgéppel készített stockfotóját valaki megvásárolta marketing célokból. Kíváncsi volt, vajon hol alkalmazzák a képét, ezért csinált egy egyszerú Google képkeresést, és az eredményt alig hitte el.

Kiderült ugyanis, hogy a portréfotóját a Samsung a malajziai weboldalán használta, nem kevesebbet állítva róla, mint hogy azt egy Samsung Galaxy A8 mobiltelefonnal készítették.

Balra az eredeti, jobbra a Samsung reklámjában felhasznált kép látható

A képet feltehetőleg Photoshoppal módosították, és azt akarták vele demonstrálni, milyen klasszul mőködik az A8 intelligens portrémódja.

Djudjic nem tartotta magában a felfedezést. A dolog egyébként az ő oldaláról nem igazán támadható, hiszen a cég minden szükséges licencjogot kifizetett, azonban etikai szempontból már nem ilyen egyszerű a helyzet.

Nem ez az első eset egyébként, amikor a koreai cég hasonlóan pitiáner módszerrel akarta jobbnak beállítani a mobiltelefonjaiban található kamerákat, hiszen korábban már több országban is azon kapták őket, hogy a hivatalos Facebook-oldalukon profi gépekkel készült fotókkal kampányolnak.

Mondjuk azt sem lehet mondani, hogy ezzel egyedül lennének. (Igen, rád nézünk, Huawei!)

A Huawei bemutatja: ezért ne alkalmazz Instagram-függő embereket a reklámodban

Elég cinkes dolog derült ki a kínai gyártó egyik reklámjáról, de azt azért nem mondanánk, hogy nagyon meglepődtünk. Azon már annál inkább, hogy hogyan derült ki.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Zöld akkumulátort fejlesztenek Bécsben

Összedőlt egy 2,5 kilométeres baltimore-i híd, miután nekiment egy konténerszállító hajó

További cikkeink a témában