Ezt tudja az új, tükör nélküli full frame Canon gép, az EOS R

Pár napja már nem titok, hogy a Canon is belépett a tükör nélküli, full frame gépek piacára, legfőbb vetélytársa, a Nikon után. A múlt heti bejelentést követően lehetőségünk volt a helyszínen, egy speciális londoni fotópályán kipróbálni, mit tud az új váz, az új obik; vagyis az EOS R rendszer.

A Canon angliai bemutatója alkalmával egy igazán nagyszabású és izgalmas, aktív sajtóeseményt prezentált egy interaktív játék segítségével, melynek célja az volt, hogy a legkülönbözőbb fényviszonyok között lehessen megbizonyosodni az EOS R alkalmasságáról és felhasználhatóságáról. A történet szerint a jövőbe érkeztünk, 2480-ba, ahol egy hölgyet kellett megtalálnunk egy elég utópisztikus társadalom hétköznapjai és hétköznapinak egyáltalán nem mondható fényviszonyai között. A kincskeresés mellett a feladat a jövő alapos dokumentálása volt.

A játék célja tulajdonképpen másodlagos volt, az igazi cél az volt, hogy rendkívül sokféle fénykörnyezetben próbálhassuk ki, mire képes a tükör nélküli rendszer.

24-105

A lenti képek legnagyobb része az alapobinak tekinthető 24-105-ös f/4-es lencsével készült, és emellett pár kép erejéig volt szerencsém egy "régi" halszemet is feltekerni.

Ennek eredményét pedig most akkor egy pár képpel prezentálom is, természetesen utómunka nélküli képekről van szó, így láthatjuk speciális környezetben, milyen élességre, részletgazdagságra, teljesítményre képes az új rendszer.

Mielőtt a szép fényekre úsznánk, előtte egy érdekesség: a bemutatón kiemelték, hogy rossz fényviszonyok között kiemelkedő teljesítményre képes. Nos, bementem vele egy gyakorlatilag sötét szoba sötét sarkáig, és elkészítettem a vaksötétben ezt a képet, vaku nélkül.

Azért ez nem rossz.

És most jöjjenek a színek:

Nagyon várjuk, hogy hosszabb ideig is tesztelhessük majd a gépet, nagy kérdés ugyanis, hogy kit szeretne megszólítani új rendszerével a Canon, hiszen nyilvánvalóan nem szeretné maga alatt kivágni a tükörreflexes gépekből épített hatalmas fát, (mit fát, erdőt!) ahhoz viszont drága, hogy bárki hobbigépe legyen.

Új generációs pro gép?

Második számú, kiegészítő gép? Úri hóbort gazdagoknak? Rendszerváltó, tükörtemető forradalmár? És a filmesekről még nem is beszéltünk...

Az biztos, hogy a tükör elhagyásával két dolog egészen biztosan máshogy lesz: egy olyan alkatrész, amely idővel megadja magát, kikerül a képletből, illetve a tükör felcsapódásánál a tükörreflexes gépek esetében minimális bemozdulás tapasztalható, amit ez a rendszer elvileg kiküszöböl és ezáltal tűéles képeink lehetnek (állványról mondjuk biztos).

Ezt az elkövetkező 2-4 év eldönti majd, de az biztos, hogy a Canonnál komolyan gondolják.

Ha megtetszett a Canon új rendszere, akkor a váz várhatóan a 6D mark II és az 5D mark IV között lesz, nagyjából 800.000 - 850.000 Ft körüli árra számíthatunk. (A 220 Voltnál már rendelhető, ott épp 840.000 ft-os áron találjuk, mount adapterrel).

Az új RF obik közül is találunk már árakat (szintén 220Volt), ez sem pozícionálja a gyorsan múló termékek közé az új rendszert:

28-70mm, f2: 1.089.000 Ft
50mm, f 1.2: 839.900 Ft
24-105mm: 399.900 Ft

Ha ezek mellé odapakolunk még egy klasszikus 70-200 f 2.8-at és egy pompás kis halszemet (mondjuk az EF 8-15 f/4L USM-et), akkor azért gyorsan (brutto) 4 milla felett találjuk magunkat, de ezzel mondjuk szinte bármelyik full frame rendszer esetében így történne. Jó hír, hogy minden korábbi Canon objektív az adapterek segítségével passzol az EOS R rendszerhez, szóval akinek már van egy kisebb szettje, könnyen megoldhatja a váltást simán a vázzal. Ez nincs minden esetben így, ha például APSC gépünk van, EF-S obikkal, akkor egy full frame-re váltásnál ezek elvesznek sajnos...még a végén az EOS R lesz a kapudrog a tükrös gépekhez?

Akit bővebben érdekelnek a technikai részletek, ezen a linken talál magának további szakmai útelágazódásokat.

(Fotók: Donkó Péter)

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon