Nem is gondolnád, mekkora meló megteremteni egy bölényt

Na jó, biztosan sejtetted, hogy marha sok idő, de azt azért nem, hogy mennyire irdatlanul, végtelenül nagy munka.

A dolog úgy kezdődik, hogy készítenek egy valagnyi képet valódi bölényekről külön a modellezéshez, külön a textúrázáshoz, szőrszálakhoz, patákhoz, valamint egy halom videót is megnéznek az állat mozgásának a pontos rekonstruálásához.

Csak ezután kezdődik maga a modellezés, ahol első körben felépítik a bölény csontvázát, majd erre az izmokat, hogy az állat mozgása a lehető leghitelesebb legyen. Ezután jöhet magának az álltnak a modellezése, a szőr hozzáadása, az árnyékolás és a renderelés, végül pedig az animálás. És mindezt azért, hogy a hálátlan mozinézők a teremből kifelé jövet megbeszéljék, hogy mennyire béna volt a CGI.

Azt azért tegyük hozzá, hogy a mozinézőknek részben igaza van, hiszen hiába végeznek őrülten nagy munkát a vizuális effektek készítői, azért még mindig nem igazán sikerült megugraniuk mondjuk a 25 éves Jurassic Park szintjét, amelyben a számítógépes trükköket még csak arra használták, hogy a végletekig hitelessé tegyék a valódi robotdinoszauruszokat.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon