PewDiePie e cikk írásának pillanatában 49 793 915 feliratkozóval büszkélkedhetett, így már több mint 3 éve a legnépszerűbb „youtuber” a világhálón.
De nemcsak feliratkozásban, hanem nézettségben is ver mindenki mást. Egyedül Justin Bieber tudja valamennyire megszorítani a videók össznézettségét illetően:
Videóiban főként számítógépes játékokat kommentál, és ezt olyan sikeresen teszi, hogy a Forbes becslései szerint a göteborgi születésű, jelenleg Londonban élő srác tavaly kb. 12 millió dollárt keresett. Azonban most nála is betelt a pohár, és nagy lépésre szánta rá magát. PewDiePie azzal indokolja döntését, hogy a Youtube működési elve egy jó ideje megváltozott, úgy, hogy közben senkinek sem szóltak az egészről. A probléma lényege az, hogy
a Youtube már nem dobja a követett csatornák videóit az oldalra látogató felhasználó elé, hiába is iratkozott az fel rá.
A videómegosztó portálon ezek a tartalmak a bal felső sarokban lévő Subscriptions mezőbe lettek száműzve, és bizony a feliratkozók többsége így nemigen találkozik azokkal a videókkal, amelyekre mondjuk épp kíváncsi lenne – helyette az épp népszerű tartalmat kapja a YouTube-tól az arcba.
PewDiePie ezért is érzi úgy, hogy egy ideje már nincs sok jelentősége az irgalmatlan mennyiségű követőjének.
(Az utóbbi videói már a 2 milliós nézettséget is alig haladták meg, ami egy közel 50 milliós követőbázishoz képest tényleg nem nagy szám.) Elmondása szerint ezzel a problémával nincs egyedül, és ha nem akarja, hogy a YouTube kicsinálja, akkor saját magának kell törölnie az oldalt – ezt pedig meg is teszi, amint átlépi az 50 milliós bűvös határt.