Itt a Facebook érzelmesre vett videója, amiben megígéri neked, hogy ezentúl minden más lesz

Mark Zuckerberg cége beindította történelme legnagyobb reklámkampányát, melynek első klipje egynesen hozzád szól. Bocsánatkérésre persze ne számíts, maszatolásra annál inkább.

Zuckerbergéknek muszáj is volt előállni valamivel, miután a Facebook szolgáltatta 2018 első igazi nagy botrányát, amikor kiderült, hogy egy óriási adatlopást néztek végig ölbe tett kézzel, ezzel közvetve hozzájárulva ahhoz, hogy Donald Trump lett az USA elnöke.

A Cambridge Analytica nevét meghallva valószínűleg még jó ideig a hidegrázás jön majd a cég vezetőire, annál is inkább, mert a botrány kirobbanását követő vizsgálat során Zuckergbergnek egy rakás kényelmetlen kérdésre is válaszolnia kellett. A vizsgálat olyan volt a felhasználóknak, mint egy alapos fejbe kólintás.

Egészen addig sokaknak még csak eszükbe sem jutott, mekkora fegyver lehet egy ilyen gigantikus közösségi háló a megfelelő kezekben, arról nem is beszélve, hogy milyen könnyelműen kezelik saját személyes adataikat, és hogy a Facebook egyáltalán nem töri magát, hogy megvédje őket az ebből fakadó veszélyektől.

Szóval Zuckerbergék összedugták a fejüket, és ezzel a videóval üzenik minden felhasználónak, hogy ezentúl jó fiúk lesznek:

Angolul nem értőknek itt a klip szövegének fordítása:

A barátokért jöttünk ide. Megismertük a barátaink barátait, majd a középsulis régi haverunk, az anyukánk, az exünk és a főnökünk együtt kívántak nekünk boldog születésnapot. Aztán megtudtuk, hogy a nagybácsink régen egy zenekarban nyomta, és így azt is, hogy ő is volt fiatal. Majd észrevettük, hogy mások is vannak olyanok, mint mi, és így egy kicsit kevésbé éreztük magunkat egyedül. De aztán valami történt. Meg kellett küzdenünk temérdek spammel, kattintásvadász címmel, álhírrel és még az adatainkkal is visszaéltek. Ez meg fog változni. Mostantól a Facebook többet tesz majd a biztonságodért és azon lesz, hogy visszatérjünk oda, ami a Facebookot igazán nagyszerűvé tette: a barátokhoz. Mert ha ez a hely azt teszi, amire hivatott, mindannyian egy kicsit közelebb kerülünk egymáshoz.

Bizony, Zuckerberg nem kér tőled bocsánatot, és a "valami történt" fordulatban sem igazán látjuk, hogy vállalná a felelősséget a történtekért.

Szóval eddig ez így egy okos, érzelmesre hangszerelt marketingfogás, semmi több.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon