Nagy lépésre szánta rá magát a Google, amely alaposan felforgathatja az internetet

Nemrég még csak pletykának tűnt, azonban úgy tűnik, a Google valóban komolyan gondolta azt, hogy egy alaphelyzetben is működő hirdetésszűrőt építene a böngészőjébe.

Hirdetésblokkoló kiegészítőt eddig is használhattunk a Chrome-nál, ezentúl viszont a böngésző alapértelmezett funkciójává válna. Ugyanakkor az egész nem lesz ennyire egyszerű: ugyanis a Google is hirdetésekből él, így bizony ez nem kevés bevételtél fosztaná meg a Kaliforniában alapított céget – azt pedig nem teheti meg, hogy a saját hirdetéseivel szemben kivételt tesz, ennek ugyanis egy csomó kellemetlen jogi következménye lenne.

A Google tisztább internetet szeretne

A cég így szeretné tisztábbá tenni az internetet – és lényegében csakis azokat a hirdetéseket szűrné ki, amelyek túlságosan zavaróak vagy idegesítőek. A Google ahhoz, hogy megállapítsa, mely hirdetések nem felelnek meg a követelményeknek, egy tanácsot fog felállítani, amelybe a saját emberein kívül a Facebook, a világ legnagyobb példányszámú napilapja, a The Washington Post, valamint az egyik legnagyobb médiavállalat, a New Corporation delegálna tagokat.

Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója

A felhasználók nagy részét valószínűleg pozitívan fogja érinteni a változás, hiszen gyorsabbá és kényelmesebbé válik a Chrome használata, ugyanakkor a Google saját hirdetéseihez való pártatlan hozzáállásában nem mindenki bízik, arról nem is beszélve, hogy a hirdetésekből élő oldalak bevételeire is nagy hatással lesz a hirdetésszűrő, amely az asztali gépen, valamint a mobilon használt böngészőbe is be lesz építve.

(via)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon