Fog ám a tököm havat lapátolni! - gondolta ez a csávó, aztán rámarkolt a lángszóróra

A „háború tubái” nagyon viccesen festenek, pedig fontos funkciójuk volt. A radarok felfedezése előtt ezekkel hallgatták le az eget.

A légi hadviselés I. világháborúban indult be igazán, vadászgépek mellett Zeppelinekkel is hajtottak végre bombázásokat. Hogy időben tudjanak reagálni a támadásra, létfontosságúvá vált, hogy minél hamarabb meghallják a közeledő gépek zaját, és felszállhassanak a légvédelem repülőgépei.

Mivel a gépek hangosak voltak, a hadseregek hatalmas lehallgató eszközöket építettek, amelyek dizájnja szinte országonként változó volt. A legtalálóbb elnevezést Japánban találták ki rájuk: a háború tubái.

Még a harmincas években is használatban voltak, de a repülőgépek sebessége és a radar felfedezése feleslegessé tette őket.

(Forrás: Mashable)

A saját Boeing 747-eseddel mész koncertezni, amit maga az énekes vezet, és egy hatalmas Eddie-fej díszeleg a farkán? Ez a motherfucking rock and roll, nem részegen beesni a dobok közé.

A legendás metál zenekar teljes gőzerővel készül a legújabb turnéra, aminek keretében megosztottak néhány képet a rajongókkal az Ed Force One-ról, ami egy ideje a banda turnébuszaként funkcionál (a név amúgy egy szójáték, Eddie ugyanis a zenekar kabalája, míg az Air Force One az amerikai elnök különgépének a hívójele).

Elég pöpec kis cucc, de még durvább, hogy a turnék alatt maga az Iron Maiden frontembere, Bruce Dickinson ül a kapitányi székben, aki szabadidejében évtizedekkel ezelőtt letette a jogsit utasszállítóra. Ennél már tényleg csak az lehetne metálabb, ha egy lángokat okádó C-17 Globemasterrel nyomulnának.

A július 3-i VOLT-os bulira amúgy már nem ezzel jönnek, Európába érve ugyanis a kisebb távolságok miatt leteszik a gépet, és átszállnak egy hagyományos turnébuszba.

(Fotó: Iron Maiden)