Miért akarnak tízből heten ilyen mobilt?

Létezik az okosnál is okosabb mobil, amiért nem kell fél évig koplalnod, mégis prímán hozza, ami neked kell. Ne dönts, míg az alábbi szempontokat el nem olvastad!

Az okostelefonok ma már annyira okosak, hogy többnyire számítógépre sincs szükség, megvan bennük minden, ami kell, hacsak nem akarsz szakdolgozatot írni, vagy megtervezni egy négyemeletes házat. Sőt, ahogy az már lenni szokott, megint kicsit átestünk a ló túloldalára, már számtalan olyan dolgot is tud a mobilunk, amire igazából szükség sincs.

Mennyit használsz valójában a sokszáz appból, az ezerféle speciális beálltásból? Na ugye.

Szelfizni, videózni, játszani, megosztani a sok okosságot, fb live-ot indítani ellenben nagyon is szoktunk, mondhatni folyamatosan. Meg ébresztőt húzni, néha. Nem csak a levegőbe beszélünk:

De a felmérések említenek Instagirl csoportot is, amely főleg vidéken élő lányokat jelent, akik lelkesen fényképeznek, és nagyon pörögnek a közösségi oldalakon. (Ezt biztos többen kikérik maguknak.) De nem is feltétlenül érdemes ennyire szétszálazni az okostelefont használókat;

a lényeg a tendencia, ami elég egyértelmű.

Trenddiktálásban pedig Ázsia az első; ott már évek óta ismerik a nomophobia, azaz no mobile phobia fogalmát. Ázsia a szelfibot és az emoji szülőföldje, amikor ideát még mindenki egyszerűen csak mosolyogva lefotózta magát, ott már egész kis jeleneteket komponáltak a képekhez. Igen, tudjuk, az ázsiaiak néha elég furák – a koreaiak például újabban halottakkal is chatelhetnek már –, mindenesetre

Két és fél milliárd okostelefon-használó nem tévedhet, ugye?
Vagy csak ritkán. Ekkora számnál már bőven hibahatáron belül van a tajvani turista, aki a facebookozás közben leesett a mólóról, de Kínában éppen a hasonló esetek miatt több városban már okostelefon-sáv is van a járdán.
A legtöbb gyártó maga is ázsiai, így ha elég felkészült, alakíthatja is a trendeket, de a legkevesebb, hogy szinte valós időben reagálhat rájuk.

Egyértelműen látszik tehát a jelen és a közeljövő:
egy ma menő okostelefonnak jó kamerára (előlapira és hátlapira egyaránt), minőségi kijelzőre, valamint ezeket kiszolgálni képes erős processzorra és akksira van szükségük. Illetve ez csak a hardware, ha a kütyü ehhez kínál megfelelően optimalizált saját szoftvereket, azzal végképp megfelel a küldetésének.

Talán most azt mondod, ez mind szép,

Hacsak nem kifejezetten fontos a státusz, az elvárásoknak egy jó középkategóriás telefon is tökéletes. Vegyük példának okáért az LG új készülékét, a Q6-ot:
Széles látószögű szelfikamerát kapott, hogy ne lógjon le a társaság fele a képekről, vagy utazáskor látszódjon minden szépség szerte a horizonton. Az öt megapixel felbontású szelfikamerával szemben pedig bevetésre készen áll a 13 megapixeles hátlapi kamera, amellyel részletgazdag képet készíthetsz, valósághű színekkel. A készülék nem nagy, csak a kijelzője, azaz könnyen kezelheted fél kézzel is, ugyanakkor az 5,5 col és a 2160x1080-as felbontás már élvezetes látványt nyújt, szó nincs arról, hogy találgatni kellene, melyik pixel énekel, és melyik gitározik.

Csábító a minél nagyobb kijelző, de nem tabletet akarunk, és azt is vegyük figyelembe, hogy az óriáskijelzők az akksi és a processzor gyilkosai. Itt is igaz, hogy a legfelső kategória olyan „előnyöket” kínál, amelyeket egyszerűen nem lehet kihasználni. Mire is gondolunk? Már a mobilkijelzők közt is van 4k-s, ahol a pixelsűrűség meghaladja a 800 ppi-t, ami szépen hangzik, csakhogy az emberi szem felbontóképessége nagyjából 480-500 ppi körül ér véget, egyszerűen értelmetlen ennél nagyobb pixelsűrűségű kijelzőket gyártani.

Az erős hardware-csomaghoz optimalizált egyedi szoftverek szintén adottak a Q6-osnál, például könnyen átválthatsz osztott képernyőre, amelyen egyszerre pörgethetsz két appot, vagy épp fotózhatsz az egyikben, a másikban meg már szerkesztheted is a képet. Ezt mind tudja a középkategória egyik erős versenyzője.

Vásárlás előtt érdemes tehát átgondolnod, mit vársz a telefonodtól, átfutni a kiszemelt készülék három-négy legfontosabb paraméterét, esetleg rákeresned, kínál-e valamilyen különleges szoftvert. Szem előtt tartva, hogy nagyjából kétévente cseréljük a mobiljainkat, kiváló üzleteket lehet kötni akár már a lélektani határt jelentő százezres ár alatt is.

(A cikk megírásában segítségünkre volt az LG)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon