A tavaszra ígért szupersportautó elméleti végsebessége 443 km/h, ezzel messze a leggyorsabb szériagyártott autó lesz, ha végre elkészül.

A Shelby SuperCars (aminek semmi köze a Caroll Shelby nevével fémjelzett tuningcéghez) már az előző, 2007-ben bemutatott Ultimate Aeróval bevitt egy mélyütést a világ legjobb sportautójaként emlegetett Veyronnak, amikor megdöntötték vele a Bugatti sebességrekordját (leggyorsabb szériagyártott autó), a Tuatara technikai adatai láttán viszont az a benyomásunk támadt, hogy az SSC a föld színéről is el akarja söpörni a rivális francia gyártót.

Konkrétan azt találták mondani, hogy a kocsit hajtó hétliteres, ikerturbós V8-as motor eddig hangoztatott 1350 lóerős teljesítménye könnyen 1700-ra is nőhet, legalább is azoknak "akik nem szeretik, ha szabályok közé szorítják őket." Sejtelmes.

Hogy mire akartak ezzel utalni, egyelőre nem tudhatjuk, de reméljük, nem arra, hogy a Forma–1-es autókhoz hasonlóan kimaxolt motorteljesítmény néhány ezer kilométeres élettartammal párosul.

A 2012 legdrágább autóiról szóló válogatásunkba is bekerült Tuatara egyébként túl van a motorteszteken, a V8-as erőmű a dyno teszten és az utcai forgalomban – egy átalakított Aeróban – is kiválóra vizsgázott. A Bugatti szerint a kocsi elméleti végsebessége 443 km/h, ha pedig az elméletet a gyakorlatba is sikerül átültetniük, akkor a saját rekordjukra is rávernek majd jó 30 km/h-t.

(Forrás: Motor Authority)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Így néz ki minden F1-es pilóta rémálma, amikor az élről rossz garázshoz hajt be kerékcserére

További cikkeink a témában