Audi robotautók a nevadai forgalomban

Úgy tűnik, hogy nevadai döntéshozók mindent megtesznek érte, hogy a nyugati-parti állam ne csak a hírhedt kaszinóvárosáról legyen ismert, hiszen a Google után az Audinak is megadták az engedélyt, hogy az állam közútjain teszteljék vezető nélküli automata autóikat.

Az Audi TTS Pikes Peaket a Volkswagennel és a kaliforniai Stanford Egyetemmel együttműködve építette az Audi, első próbaútjait a híres coloradói hegyi pályán, Pikes Peakben tette meg (innen ered a név is). Az autó vezérlését két számítógép végzi, amelyek egy differenciális GPS segítségével két centiméteres pontossággal tartják a nyomvonalon az Audit.

A kocsi sebességét a kerekekre szerelt szenzorok és accelerométer segítségével szabályozzák, az egyensúlyról pedig egy giroszkóp gondoskodik. A gyorsasági tesztek alatt a kocsi 27 perc alatt teljesítette a Pikes Peak-i pályát, amin az Audi szerint egy profi nagyjából 17 perc alatt menne végig egy ugyanilyen autóval, tehát még van hova fejlődni.

A döntésnek köszönhetően az Audi lett az első autógyár, amelynek a robotautói közúti forgalomban is közlekedhetnek – legalább is ha a Google-nél nem döntenek úgy, hogy beszállnak az autóbizniszbe is.

Tovább:
Eladó Steve McQueen 1941-es Chevy pickupja 
Hatezer kilométer 11 nap alatt, plusz két és fél tonnával – Range Rover-próbaút
Az Autórovat legfrissebb hírei

Player Autószalon

Hős tűzoltóparancsnokként oltotta a pokoli tornyot, pillangóként repült tova a guyanai Ördögszigetről, és még a hét mesterlövész közül is sikerült kitűnnie azzal, hogy megérte a stáblistát – Steve McQueent nem véletlenül hívták a lazaság királyának- Árverésre kerülő 1941-es Chevrolet pickupja pont olyan karakteres, mint ő maga volt.

Magyarország egyetlen veterános havilapja (x)

A General Motors által gyártott, AK szériás pickup felnyitható szélvédőjével és egyedi szellőzőrácsával a maga idejében kifejezetten előremutató konstrukciónak számított, ráadásul önmagában is unikum, hiszen összesen két évig, 1941-ben és '42-ben gyártották. Az eladásra kínált autó a hirdetés szerint százezer kilométert futott, és teljesen újszerű állapotban, fekete festéssel, felújított belsővel, új platóval és 12 voltos akkumulátorral várja új tulajdonosát.

A hirdetés elég szűkszavúan fogalmaz a motorháztető alatt található dolgokról, pedig a Chevy pickupnak semmi szégyenkezni valója nincs ezen a téren: a teherautót egy 3,5 literes 90 lóerős és egy 93 lóerős motorral forgalmazták, három- és négyfokozatú szinkronváltóval, a nehéz rakományokat szállító modellekhez pedig a GM tolófogaskerekes váltóját szerelték. Bár ma már teljesen megszokott, a ’40-es években ez a széles választék még rendkívülinek számított.

Bármelyik tisztességes dinnyetermesztő örömmel látna a garázsában egy ilyen megbízható járgányt, de feltételezzük, hogy a színész autója inkább valamelyik gyűjtőnél fog kikötni, hiszen a licit két nappal a lezárás előtt 52 850 dollárnál jár. Persze ez az összeg még mindig aprópénznek tűnik ahhoz képest, hogy 2011-ben a Le Mans című filmben vezetett Porsche 911-ese 1,375 millió dollárért (~31 millió forint) kelt el, az ugyanebben a filmben látható Ford GT-ért pedig 11 millió dollárt (~245 millió forint) fizetett egy gyűjtő.

A hirdetés szövege:

 RECENTLY COSMETICALLY RESTORED: NEW PAINT, NEW INTERIOR, NEW WOOD BED, CONVERTED TO 12 VOLT ELECTRICAL SYSTEM. RUNS OUT GREAT FOR A 70+ YEAR OLD TRUCK. [...] HERE IS YOUR OPPORTUNITY TO BUY A STEVE McQUEEN OWNED AND DRIVEN VEHICLE. THERE WAS ONLY ONE STEVE McQUEEN AND HIS CARS AND MOTORCYCLES ARE MOSTLY IN MUSEUMS AND PRIVATE COLLECTIONS. PUT IT AWAY AND ITS BETTER THAN MONEY IN THE BANK. A PORTION OF THE SALE PROCEEDS IS BEING DONATED TO THE BOYS REPUBLIC SCHOOL IN CHINO CALIFORNIA ( THE SCHOOL McQUEEN WENT TO AND SUPPORTED THROUGHOUT HIS LIFE AND THE FAMILY CONTINUES TO SUPPORT TO THIS DAY )

Tovább:
A hét járműhirdetése rovathoz 
Az autórovat legfrissebb híreihez
Hómaró és kamionkonvoj – Így takarítanak havat a profik

Hatásos módját eszelték ki a Land Rovernél az új, idén bemutatkozó Range Rover Autobiography reklámozásának. Az autóval hatezer kilométert vezettek le mindössze 11 nap alatt Marokkóba és vissza, és hogy a dolog ne legyen olyan egyszerű, egy két és fél tonnás lakókocsit is végig maguk után vontattak.

A mutatványra nem más vállalkozott, mint a brit marketingveterán, Ben Samuelson, aki korábban 12 éven keresztül vezette a TVR brit sportkocsimárka pr-részlegét. Samuelson naponta több mint 12 órát vezetett, a túra alatt pedig a kocsihoz kapcsolt Airstream luxuslakókocsiban aludt. Egy ilyen lakókocsi egyébként nagyjából két és fél tonnát nyom, így az út még a 339 lóerős és 700 Nm-es forgatónyomatékkal bíró új Rover képességeit is rendesen próbára tette.  A cég állítása szerint egyébként a választásuk azért esett az  Airstream 684 Series 2-re, mert az európai Airstream-tulajdonosok között a Land Rover a legnépszerűbb vontató autó.

A nem mindennapos kaland az Angliai Tebayből indult a marokkói Atlasz-hegységig és vissza, a Land Rover pedig szerencsére képeket is közölt a túráról.

Tovább:
Hómaró és kamionkonvoj – Így takarítanak havat a profik
Nincs többé dupla fényszórós E-Merci – Gyári képeken a kupé és a kabrió
Az autórovat legfrissebb hírei