Lehet, hogy amúgy van autód, csak épp nincs, vagy van, de épp nem olyan kellene. Mi a megoldás?

Ha állandóan kell autó, akkor már megírtuk, mik a lehetőségek akár úgy is, hogy más veszi meg helyetted. De előfordulhat, hogy csak néhány napra, egy hétvégére vagy egy hétre kéne kocsi. Ha nincs autód egyáltalán, akkor azért, ha van, akkor pedig azért, mert épp szervizben van, vagy nem fér a hátsó ülésére a hűtőszekrény, esetleg az anyacég nagyfőnöke.

Autót és nőt nem adunk kölcsön – szól az ősi mondás, amelynek második fele ellen azért vannak érvek. Ha egy rokonod vagy barátod tudja, hogy jól vezetsz, úgy általában vigyázol a dolgaidra, a máséra pedig főleg, és megteheti, akkor nagy eséllyel oda fogja adni neked a kocsiját. Ha olyan vagy, amilyennek ismert, és nem üres tankkal, karcos-koszos fényezéssel és lekólázott üléssel hálálod meg jóságát, akkor egészséges mértékben akár legközelebb is jó lehetsz nála.

Viszonylag evidens megoldás az autókölcsönző. A hirdetésekben szereplő x Ft/nap árról általában kiderül, hogy igaz, de mondjuk csak 15 napon túli bérlés esetén, néhány napra nemzetközi autókölcsönzőktől egy Opel Corsa – Volkswagen Polo kategóriájú kocsi ára nagyságrendileg 15 ezer forint. Szolidabb igényekkel vagy anyagi kerettel kisebb cégeket érdemes megkeresni: egy régi Suzuki Swiftet két napra megkapunk hétezerért némi kompromisszummal (se klíma, se presztízs). Mindenképp olvassuk el alaposan a szerződést, nem mindenhol van benne a bérleti díjban a kilométer-korlátozás nélküli használat, általában plusz pénz a kiszállítás, az, ha többen is akarjuk vezetni, plusz pénz lehet a GPS, a gyerekülés, a síléctartó, a vonóhorog stb. A cascón ne spóroljunk, pár ezer forint, a legkisebb koccanás is a sokszorosa.

Nagyobb tárgyak vagy csoportok szállításához kisbusz kell, tudják ezt a kölcsönzők is, nem nehéz több köbméteres rakterű vagy kilencszemélyes kocsit találni, úgy nettó tizen-egynéhány ezertől indul a kínálat. A fenti megoldások egyike sem játszik azonban, ha nem csak A-ból B-be jutni, hanem reprezentálni is kell: egy Volkswagen Passat-szintű autót 30 ezer, egy A6-os Audit, 5-ös BMW-t vagy E-Mercedest hatvan–nyolcvan ezer alatt nem nagyon fogunk találni, egy nagyon felsővezetői autó, például A8-as Audi úgy kilencven–száz ezer forint.

Egyszerűbb a helyzet, ha valaki flottás kocsit használ, pontosabban profi flottacéggel áll kapcsolatban. Írtunk már róla, hogy egy minőségi flottakezelő szolgáltatásai között szerepel a néhány napos-hetes bérlet is, így a próbaidős alkalmazott is pikkpakk kocsit kaphat, a nagyfőnököt is el lehet vinni a Citadellára, és a roadshow összes cuccát is be lehet tenni egy dobozos haszonjárműbe.

Flottakezelés a legjobbak igényei szerint

A 700 ezer gépkocsit bérbe adó francia Arval cégcsoport és magyarországi leányvállalata, az ISO 9001-es minőségbiztosítási és ISO 14001-es környezetvédelmi rendszerrel rendelkező Arval Kft. nem csak ügyfeleiért, hanem az élhető jövőért is mindent megtesz. Tanácsot ad a megfelelő járművek kiválasztásához, megvásárolja majd előre tervezhető költséggel bérbe adja és üzemelteti azokat, ellenőrzi az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő szervizpartnerek szolgáltatásainak színvonalát és szükségességét. Folyamatos visszajelzéseivel segíti ügyfeleit a gazdaságos gépjárműhasználati szokások kialakításában, aktív szén-dioxid-kompenzációs befizető, és világszerte kiemelt környezetvédelmi projektekben vesz részt. (x)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában