Ez a BMW tesz téged is szimpatikussá

Sorra vesszük azokat a tényezőket, amivel a BMW levetkőzi korábbi sztereotípiáit. Csak hogy segítsünk neked meglátni, milyenek is lesznek a jövő BMW-i, amit az i3-as vezet elő.

Miért i?

Nem újdonság a BMW típusneveiben az i betű, korábban az injektoros benzineseket különböztették meg így a karburátorosoktól, mióta pedig nincsenek karburátoros új autók, azóta a benzineseket a dízeltől. Még korábban pedig voltak a Ti-, vagyis Touring International-modellek, de nekik sincs semmi közük ehhez az i-hez.

Az i betű és az utána álló valahányas szám ugyanis a BMW új almárkája, amelyet a kifejezetten jövőbe mutató, innovatív, – a Föld szempontjából – fenntartható járművek számára alkottak meg. Első két tagja az i3, és az az i8. Utóbbi egy 1,5 literes hibrid szupersportautó, az i3 pedig egy elektromos városi kocsi, amit arra találtak ki, hogy ingázásra használd (erre van kb. 190 km-ed), esténként pedig az otthoni 230-as konnektorról tölthesd.

A környezetvédelem kétféle megközelítése

A BMW két alapvető szerve: a vese és a hokiütő 

Nem csak a BMW-ken figyelhető meg, mégis leginkább a BMW-k jellemzője lett az oldalablakok mögötti Hofmeister-Knick, más néven hokiütő. Ez a nevéből egyértelműen kikövetkeztethető ív figyelhető meg 1961 óta szinten minden BMW hátsó ablakán, amit most az i3-asnál valami egészen más alakzatra formáztak.

Mutatjuk is, mi ihlette az i3-as tervezőit:

 

Egy négyüléses BMW vagy nagyon sportos, vagy nagyon elegáns

Hiszen egy kupéban vagy egy hátul kétfotelesre alakított 7-es BMW-ben van összesen négy ülés. Meg az i3-asban, amelyben valóban el is fér két, átlagosnak mondható felnőtt, az átlag pedig úgy értendő, hogy fejük, lábuk és vállszélességük is van.

Egy BMW M4-es kupé hátsó ülései...

Egy BMW 7-es Individual hátsó ülései...

Egy i3-as hátsó ülései. Négy embernél több úgyis ritkán utazik együtt a városban, legalábbis autóban

A megközelítésük viszont elég szokatlan: a BMW az i3-asnál is meglépte azt, amit a Mini Clubmannél, csak itt mindkét oldalon van egy-egy olyan hátsó ajtó, amely csak az elsők nyitása után nyitható. B oszlop nincs, szóval nem nehéz belépni, a kiszálláshoz viszont éppúgy kell az elöl ülők jóindulata, mint egy kupénál.

A BMW hat hengernél kezdődik

Ez a kijelentés mondjuk mindig is hülyeség volt. Igaz, hogy a híres sorhatos BMW-motorok egyrészt jók, másrészt szép hangjuk van, de még olyan emberről sem tud senki, aki ismert valakit, akinek a valakije hallott valakiről, aki szerint az első, E30-as alapú M3-as BMW nem rendes BMW. Az bizony az egyike a legrendesebb BMW-knek. És négyhengeres. Kapcsolódó kérdés: hány hengeres a Forma–1-ben valaha használt legerősebb motor? Négy, egyébként közel 1400 lóerős, és a BMW készítette.

Akár 150-nel is tud menni, de akkor nagyon gyorsan csökken az ecomódban 190 kilométeres hatótáv, és kicsit ijesztővé válik a magas karosszéria és a keskeny gumik kombinációja. A hangszigetelés kiváló, motorhang híján sem tűnik fel a gördülési vagy a szélzaj

Jó, az tényleg kevésnek tűnik, hogy a normál i3-asban egy henger sincs, de nem nagyon van az a padlógázas start, ahol a hengerszám dönt, és nem a gyorsulási adat. Papíron 7,2 másodperc a 0–100-as sprint, ez egy tizeddel jobb, mint amit a 320i tud, mivel azonban a villanymotor gyakorlatilag azonnal leadja a teljes nyomatékát, az első másodperceken egy 420 lóerős M3-as is lemarad mögötte. A hétköznapokban azonban a rugalmasság fontosabb az állórajtnál: 4,9 másodperc kell 80-ról 120 km/h-ra gyorsítani, ami betűkkel úgy fejezhető ki, hogy az i3-as iszonyúan megindul, ha kell.

BMW = német autó, német autó = unalom

Minden a helyén, minden logikus – állapíthatják meg évtizedek óta azok, akik egy Volkswagenből, egy Mercedesből stb. nézik a világot. Lehet rendelni fémhatású díszcsíkot, fát, világos kárpitot, de egy BMW belseje alapvetően egyszerű geometriai formákból áll, klasszikus dizájnt képvisel, teljesen más, mint mondjuk egy lebegő konzolos, nagyon fás belsejű Volvo. De nem úgy az i3. Ugye látod te is? (mi nem, de a szerző igen – a szerk.)

BMW. Hagyományos műszerfal helyett egy kis LCD-n láthatók a főbb adatok, leginkább a jobb alsó sarokban jelzett megtehető kilométerek számát figyeli a vezető

Volvo. Van némi hasonlóság...

A BMW-sek bunkók, és semmilyen értelemben nem érdekli őket a környezetük

Tény, hogy ritkán takarítják Daewoo Matiz-osok maguk előtt az autópálya belső sávját, és Bódy Sylvy sem volt maximálisan hiteles, amykor V8-as, benzines 645Ci-jével aggódott a cuki jegesmacikért. Ha te viszont i3-ast veszel, sokkal jobban érted a városi közlekedés és a fenntarthatóság lényegét, mint a legtöbbünk. Az autó közvetlen szén-dioxid-kibocsátása nulla, károsanyag-kibocsátása nulla, zajterhelése kívül-belül nevetségesen alacsony – ennél többet csak akkor tehet egy autós a jövőért, ha közvetlenül egy szélerőműre kötött konnektorból tankol.

Azért a BMW egy bunkósággátló megoldást is alkalmazott az i3-asnál: olyan keskeny gumikat szerelt rá, hogy az biztosan beleakadjon a sínbe, ha az X6-tulajokhoz hasonlóan ott szeretne vele közlekedni egy megtévedt i3-asos. De hát a régi Suzuki Swiften is 155/70-es kerék van! – mondhatjuk csodálkozva. De R13-as, nem R19-es – mondhatják mosolyogva a németek.

11,8 millió forinttól indul a teljesen prémiumautós, és a mindennapi városi forgalomban kompromisszummentesen használható i3-as ára – néhány éve játékautószerű villanyautót kínáltak alig olcsóbban, most már az autónak bátran nevezhető Nissan Leaf is kapható pár millióval kevesebbért

A BMW-t imádják a csajok

Ez stimmel.

(Fotó: Féjja Zsolt, BMW, Volvo)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon