Colin Chapman ötvenéves remekműve

Idén ötvenéves a Lotus üvegszálas sportkocsija, ám egy cseppet sem veszített fényéből. Megjelenésekor nagyon modernnek számított, hiszen független felfüggesztést, négy tárcsaféket és dupla vezérműtengelyes motort kapott. Utóbbi a Ford 1,5-öse volt egy továbbfejlesztett Lotus hengerfejjel. Az Elan a gyár legendás futóműhangolásnak és a pillekönnyű 13-as kerekeknek köszönhetően remekül feküdte az utat. Majdnem harminc évvel később ezt a koncepciót másolta a Mazda az első MX-5-tel, ám a japánok sportautója végül lassabb lett az eredetinél. Cserébe olcsóbb, hiszen ma jó állapotú Elant nehéz találni tízmillió forint alatt.

Elvis garázsa, vagy kreatív ötletek az autósok megadóztatására? Irány a Player Autó & Motor rovata!

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon