Lada kabrió? Nem. Zsiguli kabrió? Nem. Fiat kabrió? Tulajdonképpen igen. Egy példányban, havi tízezer dollárral olcsóbban.

A nálunk egyszerűen ezerkettesként ismert Lada eredetijét, Az év autójának is megválasztott Fiat 124-est itthon mindig övezte valamiféle tisztelet. Nem véletlenül számított különösen menőnek az, akinek még eredeti Fiat-motor volt a 2101-es kódú első Ladában, büszkélkedtek is vele sokat a szerencsés tulajok.

Tudjuk persze, hogy Fiat-motoros Lada nem is létezett – nem véletlenül került be ez a példa is a legnagyobb autós tévhiteket soroló cikkünkbe –, de azt mindenképp jelzi, mekkora igény volt rá, hogy kicsit még nyugatibbnak tűnjön az egyébként nem korszerűtlen, olasz alapú Lada.

Hát ezzel a változattal meg lehet volna bénítani a Népköztársaság útjának forgalmát, az biztos. Egy Fiat 124 kabrió? Igen, ilyen is készült, a létező legkisebb, még gyártható darabszámban. A neves Carrozzeria Touring Superleggera épített belőle egyetlen példányt, kecses, kétajtós karosszériával. Különlegességét tovább fokozza, hogy az autóban utazott Karol Voytila is, aki később II. János Pál pápaként lett ismertebb.

Az Ebayre felkerült hirdetésben azt írják, nem akarják feltétlenül eladni a kocsit, megvárják azt a tulajt, aki eszmei értékének megfelelően használja, pontosabban tárolja tovább az 1966-os gyártású, 1988-ban felújított kuriózumot. Ennek némiképp ellentmond, hogy decemberben 200 ezer dollárért kínálták, két hete már 180 ezerért is megváltak volna tőle, most épp 170 ezerért hirdetik. Szóval ha kicsit még alkudnál rá, próbálkozz bátran. Az Andrássy úton ma is tudnál vele feltűnést kelteni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Még nagyobb szám lett a hat és hét üléssel is kérhető Mazda CX-80

További cikkeink a témában