Kaput gázoló Lexus, csúcs-Porsche, menő Opel és tönkretett Ferrari az IAA szuperlatívuszai között.
A legmenőbb feltámadó
Az Opel Monza név nagy eséllyel jól cseng azok fülében, akik a hetvenes évek elején már vágytak autó után: 1978-tól 1986-ig a Monza volt az Opel nagy sportkupéja. Eddig pihentették a nevet, de megérte a várakozás. Noha a Monza Concept – ahogy a neve is jelzi – tanulmányautó, és biztosan nem csak a rendszámtáblatartó hiánya választja el a sorozatgyártástól, akkor is örömteli a megszületése, ha egyedi darab marad, akkor pedig főleg, ha bármilyen részlete később megjelenik valamelyik széria-Opelen. Csodás forma, csodás fenék, felfelé nyíló autók, és egy egybefüggő, hajlított-görbített műszerfal, amelyre belülről, projektorok vetítik az infókat. És nem csak ez, de a kocsi maga is működik, CNG-gázos-villanyos hibrid. További infók és képgaléria itt.
A leggusztustalanabb
A Mansoryra mindig lehet számítani. Alapvetés, hogy könnyebb rombolni, mint építeni, de azért azt, ahogy a német cég tönkreteszi a világ legelegánsabb autóit, tanítani lehetne, bár nem lenne szabad. Ezúttal is kitettek magukért, Lambót, Ferrarit, Mercedest és Range Rovert is átértelmeztek a maguk ízlésvilága szerint. Hogy igazán ráérezzünk a színvonalra, ahhoz közel kell menni, ahogy azt a totalcaros Vályi Pistáék tették.
A legnehezebben pr-ezhető
Amikor az egyébként sikeres első Nissan X-Trailt leváltották, a második generáció bemutatóján nem győzték hangsúlyozni, hogy komoly felméréseket végeztek az X-Trail-tulajdonosok körében, akik ragaszkodtak a szögletes formához. Jelentősen megváltozhatott a véleményük, az új X-Trail ugyanis már divatosan semmilyen, cserébe öt- és hétüléses változatban is kapható lesz. A műszerei ennek is a kormány mögött vannak, akárcsak a közvetlen elődnek, ami csak azért érdemel említést, mert az első X-Trailnél hosszan sorolták, miért sokkal jobb és biztonságosabb megoldás a középkonzol fölé, középre épített műszerfal.
A legelérhetőbb Infiniti
Egyre népesebb a prémium kompaktok mezőnye, a legújabb induló feladata pedig nem csak annyi, hogy például az 1-es BMW vagy a Lexus CT helyett Infinitikkel lássa el a célcsoportot, hanem az is, hogy Európában is szélesebb körben megismertesse a Nissan luxusmárkáját. A tanulmányautónak hívott, de szériaközeli Q30 a Mercedes–Benz A-osztályánál is használt padlólemezére épül, a végleges verzió a jövő év végétől lesz kapható.
A legvágyottabb másfél literes
Vajon mi volt elképzelhetetlenebb mondjuk úgy tíz éve: hogy egy másfél literes benzinmotort építenek egy brutális prémium sportkocsiba, vagy hogy háromhengeres motort? A kérdés okafogyott, a BMW i8 egyértelműen megmutatja, mennyire másképp kell gondolkodnunk a jövőben. Persze ők sem egy Wartburg-blokkot fúrtak fel, a turbós benzines 231 lóerőt tud, mellé pedig a villanymotor még 131-et, a fogyasztás pedig 2,5 literre jön ki százon. Tetszik? Akkor nézd meg róla a kedvcsináló videót is!
A legtiszteletlenebb
Lehet mondani, hogy az a hülye, aki a pirosban, kézi váltóval, szövetkárpittal, elsőkerekesként, kombiként és dízelként is kapható X-Type után még meg tud botránkozni, de azért a crossoveres-SUV-os sem az a klasszikus angol vonal, amit rutinból, bár egyre inkább ok nélkül az egyébként indiai tulajdonú Jaguarhoz kötünk. Ha netán emiatt valakinek álmatlan éjszakái lennének a cégnél a tanulmányautónak hívott, de láthatóan szériaérett kocsi miatt, elég, ha a hasonló tabukat ledöntő, és minden korábbinál sikeresebb Porsche példájára gondol. Még több fotó itt.
A legdrámaibb japán
Ez történik, ha egy tanulmányautó véletlenül nekimegy egy kertkapunak, amit aztán nem eltávolítanak, hanem belekomponálnak a formába. A Lexus LF–NX-et szépnek talán csak egy dömper mellé állítva nevezhetnénk, de a célja nem is ez, hanem a meghökkentés és a figyelemfelkeltés a majdani szériaváltozat iránt, amely az RX-nél kisebb szabadidő-autó lesz, természetesen hibrid hajtáslánccal.
A legbrutálisabb tuningalap még brutálisabb változata
Egy G-Merci szalonállapotban sem az a leheletfinom jelenség, a hatkerekű, eredetileg az ausztrál hadsereg számára gyártott változat pedig még gépfegyver nélkül is eléggé tiszteletet parancsoló. Ezt vette alapul az AMG, csak épp a háromliteres dízelmotort 5,5 literes biturbó V8-as benzinesre cserélték. Gyengus – mondták a Brabusnál, és 700 lóerőig húzták a teljesítményt, nagyobb kerekeket raktak a szélesebb nyomtávú tengelyekre, meg kicsit csicsáztak még ezt-azt, nehogy panaszkodjanak az arab vevők. Végsebessége csak 160 km/h, de garantáltan utat engednek neki, hogy elérje.
A legjuke-osabb
Kellett hozzá bátorság, hogy a Nissan piacra dobja a Juke-ot, de az emberek egy része láthatóan szívesen vesz furcsa, kicsi, SUV-szerű járműveket. Oké, csinálunk nekik – mondták a Kiánál. Még nincsenek kész vele, a Niro viszont jó irányt jelez. A felfelé nyíló ajtók biztosan nem érik meg a szériagyártást, a hibrid hajtás talán. Két éven belül kiderül.
A legerősebb Porsche
887 lóerős, minden lényegest megírtunk róla korábban, megmutattuk videón is, de egy leges összeállításból nem hagyhatjuk ki a Porsche 918 Spydert.