A Hyundai a hagyományos autók mellett egy citromsárga, guruló tojást is bemutatott a Szöuli Autószalonon. A dél-koreai gyártó az E4U-val a Segway hegemóniáját szeretné megdönteni, amivel igencsak nagy fába vágták a fejszéjüket.

Nem mintha a Segway uralmát annyira nehéz lenne megdönteni: a kétkerekű elektromos jármű bevezetésekor a cég évi negyvenezer eladott példányt és a közlekedést gyökerestül felforgató forradalmat vizionált, ehhez képest tizenkét év alatt összesen nagyságrendileg százezer járművet sikerült elpattintaniuk, amiről nekünk így hirtelen a hatalmas és a pofára esés szavak jutnak eszünkbe.

Ennek tükrében meglepő, hogy a Hyundai fantáziát látott a koncepcióban, sőt tovább is fejlesztették az ötletet. Az E4U kerekek helyett egy óramutató járásával ellentétes irányban forgó félgömbön gurul, a haladási irányt pedig az határozza meg, hogy a félgömb milyen szögben érintkezik a talajjal. A járművet így alapvetően a lábunkkal tudjuk irányítani, arról pedig, hogy ne körbe-körbe forogjon, két hátrafelé nyúló segédkerék gondoskodik, amelyek egyszersmind a stabilitást is biztosítják.

Elsőre ez nagyjából úgy hangzik, mintha egy őrült tudós megépítette volna a South Park őrületes bringagépét, amiben van is valami, mert a beszámolók szerint a jármű irányítása kezdetben komolyabb problémát okoz, bár hosszútávon azért megszokható.

A Hyundai kreatívjai egyébként mintha szándékosan utaztak volna rá, hogy a vásárlóikból valahogy komplett idiótát csináljanak, az például teljesen elképzelhetetlen, hogy egy ekkora cégnél senkinek sem tűnt fel, mennyire röhejesen néz ki a szélvédőként is funkcionáló sisak. És ha már itt tartunk, mi szükség van szélvédőre egy olyan járműnél, ami jó esetben is egy kocogó ember tempójában fog közlekedni?

Erős a gyanúnk, hogy a Hyundai a szintén Dél-Koreában ügyködő Psyról vett példát, amikor úgy döntöttek, hogy a hírverés érdekében bátran kihajóznak az infantilizmus viharos tengerére. A végeredménynek valószínűleg egy szeretetreméltó, bohókás járműnek kellett volna lennie, csak valahol a tervezési fázisban végérvényesen letértek a helyes útról a teljes debilitás irányába, amit persze annyira nem sajnálunk, mert a guruló Pikachuban fapofával álldogáló öltönyös fazonnál zseniálisabb látványt még nem nagyon láttunk autóbemutatón.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

„Igyekeztem minél nagyobb seggfej lenni az F1-ben”

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés