Megérkeztek az első hivatalos képek a nemrég bemutatott 4-es BMW ellenfelének szánt Lexus RC-ről, amely első ránézésre nem is rossz. De nem is jó.

A novemberi Tokiói Autókiállításon bemutatkozó kétajtós kupé nagyrészt megtartotta a négyajtós Lexus IS vonalvezetését, közelebbről nézve viszont láthatjuk, hogy szinte nincs olyan eleme a formatervnek, amihez a dizájnerek ne nyúltak volna hozzá kisebb vagy nagyobb mértékben: a homokóra alakú hűtőrács sajnos maradt, bár egy fokkal talán jobban néz ki, mint az IS-en, a motorháztető vonala és az oldalsó légbeömlők viszont határozottan változtak a négyajtós modellhez képest. Ennél is több különbséget fedezhetünk fel az autó hátulján, ahol a fényszóróktól kezdve a kipufogókig és a diffúzorig mindent lecseréltek.

A belsőről egyelőre nem sokat lehet tudni, de az biztos, hogy a kocsiban lentről felfelé világító ambient világítás lesz, valamint az érintésérzékeny középkonzol és a hétcolos navigációs képernyő az IS-hez hasonlóan itt is megjelenik.

A középkategóriás luxuskupé kezdetben két motorral lesz elérhető, egy 310 lóerős, 3,5 literes benzinessel és egy 220 lóerős hibrid hajtású erőforrással, ami azt is jelenti, hogy a legkisebb, 207 lóerős benzinest egyelőre nélkülöznünk kell. Ezek mellé érkezhet jövőre az RC F jelzésű csúcsváltozat 455 lóerős V8-as motorral.

Hogy a Lexus autója megszorongatja-e az Audi A5-öt, a C-Merci kupét, vagy a nemrég bemutatott 4-es BMW-t, arra az árcédula ismerete nélkül nem nagyon lehet tippelni, mindenesetre a Toyota prémiummárkája az Egyesült Államokban és Kínában komoly reményeket fűz az új modellhez.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában