Minden autó nyúlik – Limuzinok Fiat 500-astól a Skoda 105-ösig

Miközben az autógyártók alig győzik gyártani a hosszított padlólemezes modelleket az ezt igénylő kínai piacra, a világ más pontjain is sokat megtesznek az extra lábtérért. Flexek izzanak ilyenkor, és semmi sem szent. Limuzint bármiből lehet építeni!

Dodge Viper

A kétüléses sportautók egyik hátránya, hogy az élményt nehéz megosztani a barátainkkal. Még ahhoz is minimum Bruce Wayne-nek kell lenni, hogy egy Lamborghini Murcielago jobb ülésébe két nő is beférjen. A Las Vegas-i Unique Movie Cars a nevéhez illően filmes autókat épít, de szabadidejében az önző sportautók problémáját is megoldja, hiszen a képen látható Viper tizenkét személyes. A V10 erejéből még az átalakítás után is marad annyi, hogy izgalmas legyen a menet, és bár a kanyarokba jobb nem belegondolni, cserébe a világ legnagyobb fánkjait rajzolhatjuk vele az aszfaltra.

Škoda 105

Bár itthon Indiánék Zsigulimója az ismertebb, cseh barátainknál természetesen Škodából készül az áhított esküvői járgány. A farmotoros konstrukció legalább olyan ideális a célra, mint a fronthajtás, hiszen nem kell hosszú kardántengelyekkel szerencsétlenkedni. A műfajhoz illően a hosszított 105 belül tulajdonképpen egy bár. Minden az alkoholizálást szolgálja, beleértve a neon- és diszkófényeket is. A készítők garázsában van egy jóval csúnyább fekete példány is, temetésekre. Szükség lehet rá, elnézve a fehér hatalmas, ám nem túl gyalogosbarát orrdíszét.

MGF

A Top Gear stábja túl van néhány elbaltázott átépítésen, de kijelenthetjük, hogy a limuzinokkal is meggyűlt a műsorvezetők baja. Bár Jeremy Clarkson Fiat Pandája hosszabb lett, mint egy évzáró igazgatói beszéd, James May Saab 9000-nek pedig két orra volt, összességében Richard Hammond szúrta el a leginkább. A Sports Limo a Viper ötletét használja, pocsékul. Már nem némi eső is komoly gondokat okozhat a hosszított MG fedélzetén, de ha váratlanul egy paintball-támadás közepén találjuk magunkat, nyugodtan hívhatjuk a fekete Škodát, hisz úgyis végünk. Ami pedig a sebességet illeti: a normál MGF sem volt egy villámcsapás...

Transit

A Ford Transit az egyik legnagyobb választékban kapható haszongépjármű. Ám mi van, ha így sem találunk az igényeinknek megfelelőt? Természetesen flexelés! A hosszított Tranzit messze a legpraktikusabb jármű a listán. Menettulajdonságai csupán a fordulókör tekintetében változtak, miközben még több utast tud szállítani, ezáltal csökkentve az üzemeltetési költségeket. Ráadásul teljesen gyári: a Ford duntoni központja építette, demóautónak. A beltérben igazi luxus honol, bőrkanapék és külön LCD-kijelzők gondoskodnak az utasok kényelméről. Ennél jobb céges kirándulóautót nehéz elképzelni.

Ferrari 360 Modena

Egy brit cég kreálta a képen látható Ferrarit, és bár sokakból ellenérzést váltott ki, meg kell hajolnunk a kivitelezés előtt. A szétfűrészelt szénszálas karosszériát ugyanis kézzel készült, szintén szénszálas darabokkal egészítették ki, így minimalizálva a hozzáadott rész súlyát. Középen felfelé nyíló ajtók könnyítik a beszállást. Az alkotók a világ leggyorsabb limójáról beszélnek, miközben állítják, alig változott a 360 karaktere. Igaz vagy sem, a Ferrarinak nem tetszett az ötlet: perrel akarták elérni, hogy a limuzin ne hordhassa a Ferrari emblémákat, mivel szerintük ez így már nem Maranello gyermeke. Bezzeg a kínai pólók...

Smart ForTwo

Itthon is sűrű látvány a Red Bull Smart-flottája: ha nem az utakon futunk beléjük, hát valamelyik rendezvényen. Bár a furgonná alakított, az italos dobozt mintegy aknavetőként cipelő járgányok is elég látványosak (főleg a lánysereggel kiegészítve), mennyivel jobb, ha a doboz az autó szerves része? Azontúl, hogy remek reklámfelület, szerintünk nincs ennél jobb kempingezős autó (na jó, talán egy). A henger nyújtotta privát kuckóban ugyanis remekül lehet aludni, és a lábunknál még a cucc is elfér! Bónusz, hogy ha valamivel, hát ezzel lehet csajozni. Smart még nem volt ilyen menő.

Chevy Lumina

Azt mondják, ha sok a gyerek, előbb–utóbb az egyterű modellekre terelődik a családapák szeme. Ám mi van, ha nagyon sok a gyerek? A kreatív családfő ezt is megoldja! Nem véletlenül áll a kertben még egy autó alkatrésznek. Ha tényleg egy kisebb osztálynyi gyerkőcöt kell szállítani, egyszerűen ahelyett, hogy szép lassan szétbontatnánk a második autót, egy határozott mozdulattal le kell vágni az orrát, és Lego-kockákat megszégyenítő pontossággal ráhegeszteni a másik hátuljára. Az így nyert autóval mindenki nyer: apa büszke lehet kreativitására, anya örül, hogy a másik autó már nincs a kertben, a gyerkőcök pedig azért, mert együtt maradt a csapat. Teljes győzelem!

Toyota Prius

A Toyota azzal a nyilvánvaló hazugsággal adott el sokmillió Priust, hogy aki ilyen hibridet vezet, az tesz a környezetvédelemért. Aztán kiderült, hogy már a jobb dízelek is környezetbarátabbak, nem beszélve arról, hogy Amerikában szinte mindenki utas nélkül közlekedett, ami tovább rontotta a Prius hatékonysági indexét. A limuzin pont ezen segít! Van-e annál környezettudatosabb, mint heten suhanni a hibriddel? A bicikli, persze, vagy akár a villamos. Ettől függetlenül a nyújtott Prius jó ötlet, bár a flexelésnél érdemes vigyázni a narancssárga nagyfeszültségű kábelekre...

Hummer H2

Mikor sok évvel ezelőtt megláttam az első H2-es limót, amelynek minden nyílásából integető, részeg tinédzserek lógtak ki, arra gondoltam, hogy a H2 végre megtalálta a helyét. Az autó, amelyik annyit fogyaszt, mint egy szovjet katonai terepjáró, mégsem képes megbirkózni még a gyengébb tereppel sem. A városi suttyómobil, amivel néha leugranak a Balatonra Balatonba. A Hummert azóta eladta a General Motors, felismerve a kapitális hibát, ám a limók megmaradnak, örök emléket állítva az emberi hülyeségnek. Lakóautónak persze nem rossz.

Fiat 500

Bár a Fiat 500-ast jelentősen átalakították, mielőtt bevezették volna az amerikai piacon, a Castagna Milano karosszériaépítői szerint a Fiat nem végzett elég alapos munkát. Ennek örömére rögtön három modellel célozzák meg az egyedi limuzinok szerelmeseit. A Limocity a klasszikusok stílusjegyeit hordozza, bár nem emlékszünk, hogy egy Lincoln Town Carra valaha is raktak volna tolóajtót. A LimoSun a kabrióra épül, ám hátul négyszemélyes, ajtajai helyére pedig csupán két merevítőoszlop került, így teljessé téve a szabad ég érzetét. Cserébe garantáltan nem véd meg a merénylőktől. A harmadik modell a LimoCity President, amely a nagyobb, Mexikóban készülő amerikai 500-asra épül, másrészt két elektromotorral növeli a hatótávot. Azért elnököt ebbe sem ültetnénk...

A furcsa limuzinoknál nagyobb átgondolatlanságok is akadnak a Playeren!

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon