Senna, Fangio, Schumacher? Valóban kivételes versenyzők voltak, de ha eddig azt hitted, hogy ők voltak a legjobbak, akkor van egy kiábrándító hírünk: egzakt módszerekkel kiszámolták, hogy ki volt minden idők legjobbja, a fenti pilóták pedig még a top 3-ba sem kerültek be.

A táblázat készítője, akinek személyét sűrű homály fedi, összesen tizennyolc szempontot vett figyelembe a rangsoroláskor a gyengébb autóval elért jó eredményektől egészen a sportszerűségig, majd egyszerűen összeszámolta, hogy a kiválogatott legendák közül ki hány szempontnak felelt meg.

A szempontokat magyarul a cikk alján található dobozban találod

Eszerint tehát minden idők legjobb pilótája, nem más, mint

Alain Prost,

akit a dobogón Emerson Fittipaldi és Graham Hill követ. Sajnos hiába reménykedtünk benne, hogy a tudományos módszer egyszer s mindenkorra véget vet a parttalan "Senna vagy Schumi volt a legnagyobb király" vitáknak, a két pilóta Laudával, Piquet-vel és Brabhammel egyetemben a negyedik helyen végzett.

Mondjuk az sem sokat számítana, ha teljesen más sorrend jött volna ki, mert a látszólag gondosan összeválogatott szempontok valójában legfeljebb annyira objektívek, mint öt sör után szkanderben eldönteni, hogy Senna vagy Prost. Aztán nem ártott volna kicsit súlyozni is ezeket a szempontokat, mert hiába szép dolog a sportszerűség, a legjobbság kérdésének eldöntésében nálunk azért nem teljesen esik egy kategóriába a megszerzett világbajnoki címek számával. Ja, bocsánat, olyan kategória itt nem is volt.

Szóval amíg Stephen Hawking elő nem rukkol a saját, a fentinél talán valamivel meglapozottabb tudományos tézisével, addig mi azért fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a leadben megjelölt három pilóta mellett tegyük le a garast, akik ha nem is a legjobbak, de biztosan a legmeghatározóbb egyéniségei voltak a Forma–1-nek. Facebookon jöhetnek az ellenvélemények, nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy nálad ki álldogálna a képzeletbeli dobogón.

A szempontok balról jobbra

  • bizonyított gyenge autóval
  • bizonyított középmezőnybe tartozó autóval
  • gyengébb csapathoz szerződött a kihívás miatt
  • több mint egy konstruktőrrel nyert versenyt
  • több mint egy csapattal nyert versenyt
  • nyert versenyt olyan autóval, amelyet nem elismert tervező tervezett
  • nyert versenyt legalább kétféle különböző szabályrendszer alatt
  • nyert legalább egyszer a hatodik helyről, vagy annál hátrábbról indulva
  • összetettben megverte a világbajnok csapattársát
  • az összes nem-világbajnok csapattársát megverte
  • soha nem kapott ki nem-világbajnok csapattárstól sem a pontversenyben sem pedig a kvalifikációs eredményekben
  • soha nem származott előnye csapatutasításból
  • soha nem viselkedett sportszerűtlenül
  • soha nem viselkedett más pilótákkal arrogánsan vagy tiszteletlenül
  • nyert világbajnokságot kiélezett körülmények között; nyert világbajnokságot olyan autóval, amely nem volt egyértelműen a legjobb az adott szezonban
  • nyert világbajnokságot esélytelen autóval
  • nyert világbajnokságot világbajnok autóval
Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megkapta a Mitsubishi ASX azt az arcot, amit megérdemelt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés