A 918 Spyder egy éve még csak 770 lóerős volt, azóta viszont a Ferrari és a McLaren is bemutatta a saját szupersportautóját, ezért a Porsche csúcsgépének is izmosodnia kellett, ha nem akart szégyenben maradni. Az erősítés jól sikerült, a végleges 918-as 887 lóerővel présel bele a vezetőülésbe, gyorsulásban pedig még a LaFerrarit is simán hazavágja. Elvileg.

Ezt azért még nem kell készpénznek venni, hiszen az autó bemutatójáig még hónapok vannak hátra. A most közölt gyári adatok szerint a 918 Spyder legnagyobb előnye a riválisokkal szemben, hogy a 800 Nm csúcsnyomatékot rendkívül széles, 800 és 5000 közötti fordulatszám-tartományban adja le, ennek köszönhetően százig szinte repül, 2,8 másodperces gyorsulásával még a LaFerrarit is állva hagyja. Ez különösen annak tükrében figyelemre méltó eredmény, hogy a Spyder 1685 kilogrammos tömegével 430 kilóval nehezebb a Ferrarinál, amitől a lemaradása még kétszázas tempónál sem számottevő, csak 0,9 másodperc. Kétszáz fölött viszont már elég látványosan elfogy a kraft, a 300 km/h eléréséhez 23 másodpercre van szüksége a 918 Spydernek (ugyanez a LaFerrarinak csak 15 másodpercbe telik).

A divatnak engedelmeskedve a Porsche utcai sportautója teljesen elektromos üzemben is tud közlekedni mintegy harminc kilométert, erről a 127 lóerős elektromos motor gondoskodik, a 4,6 literes V8-as benzinmotorral az  összteljesítmény 887 lóerő. A villanymotort tápláló lítium-ion akkumulátorok egyébként akár 25 perc alatt is újratölthetők, ha sietünk, bár az élettartamuknak biztosan nem kedvez a rapid töltési idő.

A 918-asnál öt vezetési módból választhatunk, a már említett, tisztán elektronikus E-Power módtól az autó összes erőforrását kihasználó Hot Lap módig. A Porsche szerint normál, hibrid használatnál az autó fogyasztása mindössze 3,3 liter lesz, szén-dioxid-kibocsátása pedig mindössze 79 gramm kilométerenként.

A káros gázok távozását rendhagyó módon oldották meg a mérnökök: a kipufogót a vezetőfülke hátulján vezették ki, hogy a gázok a lehető legrövidebb úton távozzanak. Legalább ugyanilyen figyelemreméltó belül a középkonzol, amely a letisztult formatervezés részeként nagyon ügyesen dobja fel a klasszikus Porsche-belsőt.

A Spyderből összesen 918 darabot gyárt a Porsche, az első példányok szeptember környékén gurulnak le a gyártósorról.