Megáll, indexel, besorol, sávot vált – az önműködő Nissan Leaf első közúti tesztjéről készült videót látva szinte nem is értjük, miért kell 2020-ig várni, amíg a technológia mindenki számára elérhető lesz.

Az általunk is tesztelt elektromos Nissan Leaf önjáró változata szeptemberben kapta meg az ideiglenes rendszámtáblát, amivel már közúton is közlekedhet, az első próbakörre pedig a Sagami autópályán került sor. A tét nem kicsi, hiszen a Nissan vezérigazgatója már a nyáron kijelentette, hogy 2020-ra az önjáró technológia mindenki számára elérhető lesz. A konkrét céldátum megnevezése akkor merész lépésnek tűnt, de a tanárian besoroló és sávot váltó Leafet látva inkább az a kérdés merül fel bennünk, hogy miért kell még hét évet várni a robotautóra.

Persze az is lehet, hogy nem kell. Az óceán másik oldalán a Google és az Audi már jó ideje tesztelik a saját önjáró járműveiket a nevadai és kaliforniai utakon, Nagy-Britanniában pedig a tervek szerint néhány év múlva már automata buszokkal közlekedhetnek az utasok.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kiszakad a városból a Smart, itt a Concept #5 terepjáró

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés