A csapattárshoz képest elért eredményeik alapján mértük meg a pilóták idei teljesítményét, és megdöbbentő dologra jöttünk rá: a Forma–1-ben jónak lenni egyáltalán nem kifizetődő.

Természetesen nem teljesen mindegy, hogy a pilótáknak kit kellett legyőzniük, hiszen Sebastian Vettelt egy ponttal megverni is nehezebb, mint mondjuk Max Chiltont akármennyivel, de abban talán senki sem fog vitatkozni velünk, hogy Kimi Raikkonennél vagy Sergio Pereznél (sokkal) jobbnak lenni sem egyszerű feladat. Márpedig voltak, akik idén csont nélkül megoldották ezt a feladatot. Lássuk, hogy alakult a pilóták sorrendje abból a szempontból, hogy mennyivel vették ki a részüket a csapat összpontszámából.

Érdekes, hogy bár a világbajnokságot megnyerő Hamilton már a zárófutamra is 17 pontos előnnyel érkezett Rosberggel szemben, Abu-Dzabiban pedig kerek ötven pontot vert rá csapattársára, statisztikailag még így is az ő küzdelmük volt a legkiélezettebb az idén, a két Mercedes pilóta között mindössze tíz százalék volt a különbség pontokban. Ennél is megdöbbentőbb viszont, hogy mennyire mostohán bánik a Forma1 azokkal, akik a legjobban teljesítettek az idén.

Kezdjük Jules Bianchival. A tehetséges francia pilóta szörnyű balesete miatt ezt már sosem fogjuk megtudni, de az eddig bejelentett pilótapárosok alapján valószínű, hogy akkor sem tudott volna a Marussiánál sokkal erősebb csapathoz szerződni, ha jövőre is maradt volna a Forma1-ben, sőt, az orosz csapat megszűnésével még az is megtörténhetett volna, hogy a Monacóban két pontot szerző versenyző csapat nélkül marad 2015-re.

Romain Grosjean bár évek óta jól teljesít, és tíz pontjával idén is nagyjából a maximumot hozta ki a szinte vezethetetlen Lotusból, ezt a teljesítményt egyik nagy csapat (és a közepesek sem) értékelték, így a francia pilóta még legalább egy évre ott ragad az egyre inkább pilótatemetőnek tűnő Lotusnál.

Bár Alonso gyakorlatilag rommá verte Raikkonent, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy marasztalják a Ferrarinál. Igaz, az ő esete speciális, hiszen valószínűleg ő sem akart igazán az olaszoknál maradni, akikkel öt év alatt nem nyert semmit, de Vettel szerződtetése azt jelzi, hogy a Ferrari sem számolt már komolyan a spanyollal. Alonso a McLarennel egy olyan csapatba szerződik, amelynek pilótái idén rendszeresen a középmezőnyben végeztek, és nem valószínű, hogy a teljesen új és kipróbálatlan Honda motorral jövőre csodákra lennének képesek.

Nem tartjuk valószínűnek, hogy Jean-Éric Vergne hatalmas büszkeséget érzett, amiért sikerült komoly fölénnyel megvernie a teljesen kezdő Danyiil Kvjatot, annál nagyobb lehetett viszont a meglepetése, amikor a Red Bull a sokszorosan elvert fiatal oroszt szerződtette Vettel helyére. Mi sem teljesen értjük.

És végül ott van Button, akinek a jövő évi helye a McLarennél annak ellenére sem biztos, hogy csapattársa, Magnussen idén csak a csapat pontjainak 30%-át hozta, míg a 34 éves világbajnok 70%-kal vette ki a részét a kármentésből. Elhisszük, hogy a fiatal dán tehetséges pilóta, de egy évvel ezelőtt Sergio Perezt ennél (Buttonhoz képest) jobb eredményei ellenére is szó nélkül elküldték.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában