Sugárhajtott Hayabusa

A Suzuki Hayabusa nem véletlenül legendás. Az 1999-ben bemutatott gép 312 km/h végsebességével a mai napig tartja a leggyorsabb sorozatgyártott motor rekordját. Ettől függetlenül évről évre akad, akinek még ez sem elég. Tavaly egy ezer lóerősre turbósított példánnyal átlépték az 500 km/h álomhatárt, most pedig egy floridai cég cserélte a Hayabusa egyhármas négyhengeresét egy vadászgép indítómotorjára…

A sugárhajtású repülők motorjait egy kisebb hajtóművel lehet beröffenteni. Így van ezzel az amerikai Grumman F-14 Tomcat vadászgép is, mely az iraki háborút még megjárta, mielőtt 2006-ban kivonták a szolgálatból (az iráni hadseregnél viszont aktív állományban van). A Hayabusa szerencsére olyan nagy, hogy még egy vadászgép indítómotorja is belefér, így az 54 éves Tony Pandolfo ki is használta a lehetőséget.

(Fotó: U.S. Air Force, Sgt. Lee O. Tucker)

A mérnök szerint a bő 400 Nm nyomatékú motor automata váltójának köszönhetően olyan könnyen kezelhető, mint egy robogó, amely alacsony fordulaton repülőre, nagyobb sebességnél célpontja felé suhanó rakétára emlékeztető hangjával riogatja a lakosságot. Természetesen kerozinnal megy, úgyhogy a benzinkútnál a Jet-A1 jelzést kell keresni! Tankolás közben mindenképp érdemes leállítani a motort, hiszen az utánégetőnek köszönhetően háromméteres lángcsóvákat húz maga után.

Ha elöntött a birtoklási vágy, mindössze 60 ezer dolláros ára az év üzletének tűnik!

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon