Az oldtimerek a legjobb bizonyítékai, hogy ami öreg, az nem vén. És messze nem értéktelen.

Ismeretlen autóért az ember nem ad ki pénzt, vagy csak nagyon keveset, ezért gyorsan néhány mondat a Horchról: a Benznél gyártásvezetőként dolgozó August Horch 1899-ben alapította meg cégét, amely az akkori szinten igen korszerű automobilokat készített, 1906-ban például Benzt és Mercedest előzve nyert egy túraversenyen. Anyagi gondok miatt 1909-ben elhagyta a vállalkozását, amely a név jogtulajdonosa is volt, ezért August Horch új cégét Audinak nevezte el. Később, 1932-ben aztán Auto Union néven egyesült az időközben tulajdonost váltó Horch, az Audi, a Wanderer és DKW (négyük összefogását jelképezi az Audi ma is használt négykarikás logója), de továbbra is készültek Horch néven luxusautók, sőt a háború után is találkozunk a cég nevével: az államosított VEB Kraft-fahrzeugwerk Horchot nevezték át VEB Sachsenring Automobilwerkére: igen, ez a cég gyártotta a Trabantot, Horch első zwickaui gyárában.

A fentiek értelmében egyértelmű, hogy egy jó Horch nagy érték. Nagyon nagy: ezt a már látványával is lenyűgöző, Gläser-karosszériás, felújított, V8-as motorral hajtott példányt 1,6 millió euróért, napi árfolyamon számolva bő 450 millió forintért kínálja a hangzatos nevű Horch Classic GmbH. Hét darab készült a kétajtós 855-ös Specialroadsterből, ami valószínűsíti, hogy a jövőben is tartani fogja az árát.

A hirdetés szövege:

Die Sensation der internationalen Auto- und Motorrad-Ausstellung in Berlin 1938 war ohne Zweifel der legendäre Horch 855 Spezial-Roadster. Ein wunderschöner 2-sitziger Roadster mit einem edlen Leder- und Holz-Interieur, üppig Chromschmuck und einem 8 Zylinder Reihenmotor mit Königswellenantrieb unter der lang gestreckten Motorhaube. Sein sportliches Erscheinungsbild erhielt der Spezial-Roadster durch seinen verkürzten Radstand. Von 1938 bis 1939 wurden sieben zweisitzige Spezialroadster des Typs  Horch 855 aufgebaut. Die Firma Horch komplettierte vier Fahrzeuge auf einem verkürzten Chassis. Aber auch die Firma Heinrich Gläser griff dieses Karosseriekonzept auf und baute auf dem Horch-Fahrgestell des Typs 855 drei weitere Fahrzeuge auf dem eigens für diesen Fahrzeugtyp entwickelten Fahrgestell. Diese Fahrzeuge unterscheiden sich sowohl in der Karosserieform als auch in der allgemeinen Gestaltung. Ein markanter Unterschied zwischen den 2 Karosserieformen sind die bei dem Gläsermodell versenkten bzw. von außen nicht sichtbaren Türscharniere. Dieser Horch Spezialroadster ist eine exzellente und authentische Rekonstruktion des legendären Horch 855 Spezialroadsters.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Francia művészettörténész a nap csaja

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés