A restaurálás több millió forintba is kerülhet. Miért költenénk el apránként, ha egyben is megtehetjük?

Néhány éve már nem kell rosszalló tekintetektől tartania annak, aki Trabantot vezet, a papírjaguárból igazi klasszikus, rajongott veterán lett. Erre még várnia kell egy kicsit a négyütemű Trabinak, amiből a világ legnagyobb populációja nálunk található, mert a fal leomlása után az Ossie-k örültek, hogy beülhetnek a Wessie-k levetett kocsijaiba. Többé hallani sem akartak róla, a többi KGST-országnak pedig volt saját autóipara.

Mivel nálunk kötöttek ki és nagyrészük még ma is forgalomban van, tucatnyi eladó példány közül lehet válogatni. Egy-kétszázezerért már garázsban és karbantartott, kívül-belül vonzó, gyűjtésre érdemes darabokat is ki lehet fogni. Az egyre fogyó kétüteműek között időnként felbukkannak fél-, egymillióért hirdetett gyári állapotú darabok. Aki szerint tulajdonosaik irreálisan sokat kérnek Trabijukért, kapaszkodjon meg, még nem látott semmit.

Egy egészen pontosan 368 kilométert futott, kék négyütemű kombi az eladó szerint 2,15 millió forintot ér, legalábbis ennyit szeretne kapni a csodás leletért. Az egysoros leírás nem tér ki rá, hogy az 1990. novemberi Universal hol és hogyan vészelte át az elmúlt huszonkét évet, ezért erős a gyanú, hogy a hirdető valójában időutazó, és közvetlenül a Merkur telepről hozta el a kocsit, valószínűleg ezért sincsenek érvényes papírjai és rávaló, A-betűs rendszáma sem.

A hirdetés szövege:

Garantált gyári új állapot, és kilométer.

Ha így van, nem is találhatott volna jobb reklámot találmányának, amit nagyobb eséllyel ad majd el ennyiért. Korabeli árának több mint tízszeresét még a legelvetemültebb gyűjtő sem adja majd meg érte, még akkor sem, ha egy nyilvánvalóan vadonatúj youngtimerről van szó. Húsz év múlva, amikor elkészülnek az első, milliókért talpra állított, OT rendszámos 1,1-esek, sokan a fél karukat odaadnák érte, de addig öregednie és fogynia kell még a négyüteműnek.

Tovább:
A Player legfrissebb híreihez
Az autórovat újdonságaihoz
Egy hasonlóan újszerű, szintén kétmillióért kínált Lada kombihoz

(Forrás: Használtautó)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés