A fiatal Henry Ford mérnöki ambícióit a tizenkilencedik század végén maga Thomas Edison támogatta. Ha a két úriember sejtette volna, hogy találmányaikkal mit indítanak el, valószínűleg ott helyben letolnak egy whiskey-t.

“Az autóversenyzés öt perccel a második autó megépítése után kezdődött!”

Ha a Fordoknál maradunk, ez a pont 1898-ben jött el, amikor Henry megépítette második Quadricycle-jét. Valószínűleg azért adta neki ezt a nevet, mert biciklikerekeket és lánchajtást használt. A kéthengeres motor etanolt égetett, négy lóerőt termelt, és a kétfokozatú váltón át 32 km/h végsebességet biztosított az első hivatalos Fordnak. A rúddal kormányzott autó ülése alatt tizenegy literes üzemanyagtartály lapult, de hogy ez mekkora hatótávolságot adott a járműnek, nem tudni. Ahhoz viszont elég sikeres volt, hogy megalakuljon a Henry Ford Company, majd 1903-ban a Ford Motor Company. Henry következő nagy dobása az A-modell volt, melyből már ezerhétszáz készült, így biztosak lehetünk benne, volt versenyzés bőven.

Bár az első Fordban még nem ültünk, veteránokban már igen!

1000 Ft ajándék a 250 leggyorsabb játékosnak! Regisztrálj most a TippmixPro oldalon, szerezd meg a bónuszt és fogadj az ősz legjobb meccseire! (X)