Napellenző, minihűtő, és persze egy működő ventilátor a motor előtt. Ezek kellenek a hőség átvészeléséhez az úton. Vagy egy vízágyú...

Nem muszáj a Dunába hajtani! Ha van klímánk, és nem feledkeztünk meg a karbantartásáról sem, viszonylag egyszerű a képlet: beülünk, bekapcsoljuk, és hűvös lesz. Arra persze érdemes vigyázni, hogy ne állítsuk húsz fok alatti hőmérsékletre, mert bár csábító a hirtelen pincehangulat, de csak megfázás a vége. Ha már az autónk ilyen kellemes közeggel vár, illik meghálálnunk. Ellenőrizzük a hűtőrendszert! Ha szivárgás vagy vízkövesedés van, netán a ventilátorból tört ki egy darab, vigyük el a szervizbe. Olcsóbb, mint a túlmelegedés következményei.

Ha a hűtés stimmel, vessünk egy pillantást az akkumulátor folyadékszintjére is. Fontos, mert az extrém hőmérsékletet amúgy is rosszul viselik, és ha nincs bennük elég folyadék, garantáltan feladják a küzdelmet. Az a jó, ha az ioncserélt víz pont ellepi a cellákat. Ami a fényezést illeti, ilyenkor érdemes rendszeresen mosni az autót, mert az intenzív napsugárzás szinte ráégeti a szennyeződéseket autónkra. Ha lehet, álljunk az árnyékba, még akkor is, ha száz méter extra sétát jelent. Azonkívül, hogy a direkt UV-sugárzás kifakítja a festést (ezen egy polírozás még tud segíteni), még a beltér műanyagjait is tönkreteszi, nem beszélve arról, hogy mennyire felhevíti a belteret.

Ám akár sikerül árnyékos parkolóhelyet találni, akár nem, indulás előtt szánjunk két percet a kiszellőztetésre. Sokat számít a friss levegő, még akkor is, ha beülve nem tűnik hűvösebbnek. Ha nincs klímánk, marad a lehúzott ablak menet közben, ám néhány trükkel enyhíthetjük a tomboló hőség kellemetlen hatásait. A legjobb megoldás a hővédő fólia. A sötétített ablak nem a maffiózók kiváltsága, és egészen diszkrét, vagy akár teljesen átlátszó fóliát is használhatunk. Ha viszont a sötétítés a cél, kérdezzük meg, melyik fólia megy még át a műszakin, mert ha nem figyelünk, bizony leszedetik a vizsgán. A fóliázás előnye az UV-szűrés, és persze a megnövelt biztonság: egy fóliázott ablak sokkal többet kibír.

Ha hátul a gyerekek ülnek, vegyünk párat a belülről feltapasztható napellenzőkből. Sokat számít, hogy nem közvetlenül kapják a napfényt. Hasznos a szélvédő elé rakható napellenző is: lehet, hogy macerásnak tűnik minden induláskor besuvasztani valahova, de a nagy üvegfelületek gyűjtik a meleget, és ha ráadásul az autónk még sötétebb színű is, a napellenzővel is épp elég melegünk lesz, nemhogy anélkül. Pár száz forintos tétel.

Végezetül fontos, hogy mindig legyen valami folyadék az autóban! Egy dugóban ácsorogva a hőségben nagyon sokat számít. Persze senki sem szeret húgymeleg ásványvizet inni, így jól jöhet egy szivargyújtóról működtethető hűtőtáska! Egy 26 literesbe belefér két nagy üdítős üveg, így akkor sem hal szomjan senki, ha többen ülnek az autóban. Egy ilyen láda ugyan 21 ezer forintba kerül, de a leghasznosabb útitárs lehet harminc fok fölött! Azért a biztonság kedvéért a csomagtartóban legyen egy szett extra ing is...

De elég a hasznos tippekből! Mi van, ha mindez kevésnek bizonyul? Ideje új járgány után nézni!

Bedford fagyiskocsi

Kevés jobb dolog van a hőségben egy finom fagyinál! Bár a Player senkit sem buzdít arra, hogy vezetés közben nyalja, a dugóban nyugodtan bele lehet kezdeni. A legmenőbb fagyiskocsikért egészen az Egyesült Királyságig kell menni, ott ugyanis a GM európai leányvállalata, a Bedford egészen 1986-ig ontotta magából a jobbnál jobb haszongépjárműveket. A Bedford fagyiskocsik jellegzetes arca garantáltan pozitív érzéseket generál az izzadó sorstársakban, így nem fognak ránk dudálni, az ingyen fagyival pedig még csajozni is lehet a nagy hőségben. A hangszórót viszont sose kapcsoljuk be: nem jó, ha az úttesten gyerekek szaladgálnak a furgon után...

Hydromil II vízágyú

A Rendőrség nemrég szerzett be új német vízágyúkat, így ha szerencsénk van, selejtezés alkalmával beszerezhetünk egyet a nemzetközi összefogásban készült régiek közül. Mérnökök egész seregének munkájára volt szükség megszületéséhez, hiszen míg az alváza lengyel, a tizenkét literes motor angol, az osztrák szivattyút 107 szovjet lóerő hajtja. A végeredmény önmagáért beszél: 9600 liter vizet akár 55 méterre is ellő, 17 barral. A mutatványra nagyjából húsz percen át képes, így ha nem tervezünk hosszú túrát, ez lehet az ideális jármű: bárhol, bármikor esőt csinálhatunk magunk előtt. A fagyi jó, de egy hirtelen nyári zápor még jobb!

Rinspeed sQuba

A BKV hajójárata jó, de egyrészt nagyon lassú, másrészt az igazi felfrissülés a víz alatt kezdődik. Ilyenkor lehet hasznos az önmaga vezetésére is képes sQuba, mely valahol a lelke mélyén egy Lotus Elise, így a formája miatt sem kell szégyenkeznünk. A Duna a legkézenfekvőbb közlekedési útvonal Budapesten, de Magyarország egyéb folyói is könnyedén kiváltanak bármilyen autópályát. Mennyivel jobb a víz alatt suhanni, mint a forró aszfalton? A munkahelyen elfér a búvárfelszerelés, a kollégák pedig csak elismerően bólinthatnak arra, ha valaki a hétköznapokon is ilyen sportos. A természet hűs öleléséért igazán nem nagy ár a minden elfedő halszag. Az uszályokra azért érdemes lesz ügyelni...

Medencés limó

Ha a sQuba és a víz kapcsolata túlzásnak tűnik, egy beépített medence lehet a megoldás! Igazából már egy átlagos pickup és némi purhab is elég ahhoz, hogy saját mobil strandunk legyen. Persze szükség lesz egy sofőrre, de ha a fagyiskocsival lehet csajozni, akkor erre mit mondjunk? Bizony, ehhez egyből le is vetkőznek a lányok, a vezetést pedig lehet felváltva csinálni, így mindenki jól jár! További előnye, hogy mivel a víz miatt a száguldozás is kizárt, garantáltan nem büntet meg a rendőr. Ha a nagy forróságban hamar felmelegszik a víz, nem kell megijedni: tíz kiló jég a benzinkútról csodákat tesz!

Inkább a nagy autók érdekelnek? Itt megtalálod őket!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hét üléssel és elektromos hajtással jön az új Citroën C3 Aircross

További cikkeink a témában