A játéktörténelem 10 legjobb nője

Chloe maga a megtestesült férfiálom. Haja hollófekete, bőre capuccino, élénkzöld szemei szinte elégetnek, teste pedig olyan, mintha egy unatkozó istenség fogadásból alkotta volna tökéletesre. Az elképesztő felszín alatt Chloe egy kalandor, egy igazi vadóc, egy olyan lány, akinek megszelídítése a legnagyobb macsónak is becsületére válna. Ha ez nem lenne elég, a lány emellett még okos, titokzatos és humora is van. Főnyeremény, ugye? Valóban az. Egy gond van csak vele: Chloe nem létezik. Az eszményi nő nem több egyesek és nullák szigorú sorokba kényszerített rendszerénél. Jöjjön most a játéktörténelem 10 legjobb nője, akikkel soha nem fogsz találkozni az utcán.

  1. 10/10


    Venus – The Darkness 2

    Szegény Venus-nak csak öt perc hírnév jutott, de azt legalább az utolsó másodpercig felhasználta, hogy kiüsse az állunkat a helyéről. A vele való találkozás a The Darkness 2 passzív részeit gyarapította. A játékosnak semmi dolga sem volt ebben a jelenetben, mint hogy kövesse a hölgyet egy rövid liftezés után az alagsorban lévő hátsó szobába. Mindeközben a nézelődés lehet az egyetlen elfoglaltság, de a helyzet az, hogy a pályatervezés apró részleteit csak a második végigjátszás során tudtuk megvizsgálni, hiszen első alkalommal Venus kisasszony felettébb formás idomai elvonták a figyelmünket. A játék képregényes látványvilága ráadásul kizárta, hogy bármiféle technikai malőr belerondítson az összképbe. Bár alkalmi segítőnk sajnos csúnya véget ér, ez sem akadályozza meg azt, hogy minden idők legszexisebb epizódszereplőjeként gyalogoljon be a játéktörténelembe.

  2. 9/10

    Christie Monteiro - Tekken

    Christie a Tekken 4-ben bukkant fel először, és azzal a lendülettel mindent vitt. A hölgy a capoeira mestere, ennek megfelelően atletikus testalkattal, egzotikus vérmérséklettel és a brazil hőség miatt lenge öltözettel sokkolta a nagyérdeműt. Az egzotikus harci tánc támadó mozdulatai, ha nem is voltak minden esetben hatásosak, nagyon jól álltak hősnőnknek, így egy csapásra kedvelt karakter vált belőle. Első szereplése annyira népszerűvé tette, hogy állandó résztvevőként csatlakozott a franchise-hoz, melynek következő inkarnációja a Street Fighter X Tekken, ami hamarosan betámadja a boltokat.

  3. 8/10

    Lara Croft - Tomb Raider

    Minden tiszteletünk Angelina Jolie-é, de akkor is meg kell jegyeznünk, hogy a főszereplésével bemutatott filmadaptáció közel sem dobogtatta meg annyira a férfiszíveket, mint ahogy azt anno az 1996-os játék tette. Lara minden videojátékos bombanő ősanyja. Bár a technikai korlátok miatt első szereplésében még jobb híján gúlamellekkel és gömbfenékkel volt megáldva, az akkori gamer-társadalomnak ez is bőven elég volt ahhoz, hogy kigúvadt szemekkel terelgessék a hölgyet a baromi nehéz, és maximális precizitást igénylő játék végkifejlete felé. A fejlesztők mondhatni feminista forradalmat generáltak. A korábbi izomagyú akcióhősöktől a Tomb Raider-ben vette át először a stafétát egy magabiztos, szexi és érdekes hősnő, ami valódi dömpinget indított el a játékiparban. Idén Lara némi átfazonírozáson esik át, hiszen a korábbi szupernőből egy törékenyebb, ám nem kevésbé szemrevaló csajt csináltak. Kíváncsian várjuk hogyan sül el a váltás.

  4. 7/10

    Chloe Frazer – Uncharted

    Chloe az Uncharted 2-ben bukkant fel először, és ez bizony szerelem volt első látásra. Bár a játék főszereplője, Nathan Drake végül egy szőke riportercsajt választott helyette, ez talán nem volt a részéről egy okos döntés. Chloe tulajdonképpen olyan, mint Lara Croft, csak érdekesebb, lévén soha nem lehet róla egyértelműen megmondani, hogy melyik oldalon játszik. Határozott, titokzatos és irtózatosan kemény brit akcentussal büntet. Ezúton is üzenjük Drake-nek, hogy írasson fel magának szemüveget.

  5. 6/10

    Eva - Metal Gear Solid 3: Snake Eater

    Az epikus Metal Gear saga harmadik részének (mely valójában egy előzmény) ügyeletes jó csaja. Nem igazán értettük, hogy egy motoros overallt miért kell köldökig kigombolva, a fekete melltartót és a szimpatikus dekoltázst láttatva hordani, de őszintén szólva ez nem is igazán érdekelt senkit. A játék főszereplőjét Snake-et nagyon nehéz átverni, de Eva-nak még ez is sikerült. Persze ennek fő oka az volt, hogy a közös jelenetekben a főhős figyelmének 98%-át lekötötte a már említett dekoltázs, és sajnos mi, játékosok sem igazán tudtunk ilyenkor másra figyelni. A hölgy az egyik epizódban még az overallból is kibújik. Mi itt veszítettük el végképp a fonalat.

  6. 5/10

    Fiona Belli - Haunting Ground

    A Haunting Ground-ot nagyon szerettük. A legendás Playstation 2 életciklusának utolsó negyedében szépen csendben megjelent kalandjáték ugyanolyan csendben el is tűnt, érdemtelenül. Nem csak azért nem értjük a mellőzöttséget, mert maga a játék is egy borzasztóan egyedi hangulatú, félelmetes, mégis művészi anyag volt, hanem azért sem, mert a főhősnőt egyszerűen káprázatosra alkották. Fiona egy törékeny, mégis szexi lány, aki egy félelmetes kastélyban tér magához, ahol bizarr alakok vadásznak rá. Az első végigjátszás után különböző kosztümöket lehetett a hölgyre aggatni. A kedvencünk a domina bőrcucc volt, melynek egyetlen hátránya annyi, hogy ezt használva képtelenség volt Fiona mellett a játékra is figyelni.

  7. 4/10

    Madison Paige – Heavy Rain

    A PS3 egyik zászlóshajója, a Quantic Dream mesteri thrillerje csuklóból cáfolja azt a tévhitet, mely szerint a videojáték gyerekeknek való. Ezt a képzelgést ez a kivételes produktum kemény lélektani háttérrel, érett gondolkodást megkívánó tartalommal, illetve finom erotikával oszlatja el. A sztori négy főszereplője közül egyértelmű kedvenc az oknyomozó újságíró Madison, akit Guy Ritchie jelenlegi szupermodell párjáról, Jacqui Ainsley-ről mintáztak. A hölgy az egyik jelenetben elég szép kis slamasztikába kerül, mivel egy kanos maffiózó fegyverrel sztriptízre kényszeríti. Ha elég okosak és gyorsak vagyunk, akkor a főhősnő is megússza a vetkőzést, ha viszont bénázunk, akkor gyorsan lekerül a piros ing és a szoknya, majd a melltartó is. Nos, mi nem siettük el a dolgokat.

  8. 3/10

    Cammy White – Street Fighter

    Cammy a Street Fighter sorozat állandó karaktere a Super Street Fighter 2 óta. A játék alapján készült Van Damme fémjelezte filmadaptációban Kylie Minouge személyesítette meg, ám - bár ezúton is nagyrabecsülésünkről biztosítva a művésznőt - a játék Cammy-je minden téren köröket ver filmes alteregójára. Az irreálisan izmos combokkal és brutálisan formás popóval ellátott szőke amazon keményebb, mint Chuck Norris, dögösebb, mint Jessica Rabbit és vagányabb, mint John McClane. Bár van egy olyan sanda gyanúnk, hogy nincs férfi a földön, aki bírná Cammy-vel a lépést, azért a csajszi eye-candy-nek több mint kielégítő.

  9. 2/10

    Lula – The Sexy Empire

    Igaz, ami igaz, a The Sexy Empire poénnak jobb volt, mint játéknak, de Lulát akkor sincs szívünk kihagyni a felsorolásból. A pornóproducer-szimulátor (…miért, te hogy definiálnád?) női üdvöskéje az igazi üresfejű cicababa prototípusa. A játék elején még gazdag balekok megzsarolásában segédkezett, majd később – ha rendszeres ajándékokkal sikerült magasan tartani libidóját – alkalmanként beugrott egy-egy könnyedebb felnőttfilm forgatására is. Túl sokat nem lehetett róla megtudni, beszélgetőpartnernek sem volt éppen elsőrangú és a játék a motivációk terén is elég egyszerű képet festett róla, de valljuk be, ez nem is lepett meg senkit.

  10. 1/10

    Aphrodite – God of War 3

    Minden idők legbrutálisabb hack ’n’ slash-ének főhőse, a lányos anyák álma, Kratos a harmadik részben olyan szinten begőzölt, hogy hadat üzent az egész Olümposzi bagázsnak. Persze kedvenc spártai mészárosunk is férfiből van, így Poszeidón szemeinek kinyomása, Apollón fejének letépése, majd Héphaistos felnyársalása után kedve szottyant kicsit elszórakozni ez utóbbi feleségével, Aphroditével. A hölgy az ókori mondák által leírt szépséges, ám fennkölt jelenséggel szemben inkább hasonlít egy a Playboy-villából is irigységből kiutált bombázóhoz, de ez cseppet sem zavarta az egyébként sem kifinomultságáról híres hősünket.

Hordozható melegítőeszköz, zselében tárolt élelmiszerek, mobil folttisztító, és a lóbálás következtében fellépő energiával hűtő táska. Ezek mind-mind az Electrolux Design Lab díjnyertes pályázatai, ahol számos magyar tervező évről évre a legjobbak között szerepel.

Az Electrolux által évente megrendezett nemzetközi tervezői verseny, ahol  bármely felsőoktatási intézmény ipariforma-tervező hallgatója bemutathatja a jövő háztartási készülékeire vonatkozó innovatív ötleteit 2003 óta. A Design Lab verseny témája évente változik, és a döntőbe bekerült pályázatok bemutatására is mindig más városban kerül sor. Kilenc évvel ezelőtt elsőként Budapesten mutatták be a fiatal tervezők a felhasználóbarát megoldásokkal kapcsolatos legjobb ötleteiket. A következő években New York és Stockholm adott otthont a jövő háztartási készülékeit bemutató versenynek, majd Barcelonában volt látható az egészséges étkezést szolgáló háztartási készülék témájában kiírt legjobb pályázatok. Ezután Párizs került sorra, ahol a környezetbarát eszközök kerültek porondra, majd egy újabb esztendő elteltével az internetes generáció igényeit kiszolgálni óhajtó termékek döntőjét Zürichben rendezték meg.

A skandináv vállalat pályázatára évente diákok ezrei jelentkeznek közel száz országból jobbnál jobb ötletekkel, majd a döntőben a fiatal mérnökök egy elismert szakértőkből és neves tervezőkből álló zsűrinek mutatják be alkotásaikat. Az értékelésben fontos szerep jut a dizájn funkcionalitásának, a munka innovációs értékének, és a fogyasztók által támasztott igényeknek. Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Design Lab-on a sikeresen szereplő résztvevőknek lehetősége van egy jövőbeni munka elnyerésére is a tervezés területén, hiszen több korábbi döntős jelenleg is valamelyik Electrolux Global Design laboratóriumban tevékenykedik. A győztes a neves díj mellé 5,000 eurót is kap és nem mellesleg egy hat hónapos gyakornoki állás is az övé az Electrolux valamely globális terméktervező központjában.

A 2009-es londoni döntőre a svéd multi olyan pályamunkákat várt, melyek azt vetítették előre, hogyan változik majd meg az emberek hétköznapi ételek elkészítésével és tárolásával, vagy a ruhatisztítással, valamint mosogatással kapcsolatos szokásaik az elkövetkező 90 évben. A szerencsés nyertes Rickard Hederstierna svéd diák lett a Cocoon fantázianevű koncepciótervével, mely a Föld megóvását szem előtt tartva intelligens táplálékot állít elő. Lényege, hogy a berendezés az izomsejtek melegítésével készíti el a génkezelt és előre csomagolt hús- és halételeket, amelyeket rádiófrekvencia azonosítás – radio frequence identification – röviden RFID nevű eljárással érzékelők azonosítanak. Ez annyit jelent, hogy a szerkezet felismeri az adott ételt, majd annak az ideális főzési idejére tesz egy optimális javaslatot. A győztes tervező és a zsűri egybehangzó véleménye szerint, bolygónk megóvása ezen gép használatával úgy teljesedne ki, hogy a mesterségesen előállított élelem következtében kevésbé használjuk ki és függünk a Föld mezőgazdasági és halászati kapacitásáról.

A videó után a következő oldalra kattintva a 2010-es győztesről, a cukorkristály-akkumulátorral működő, hordozható melegítőeszközről olvashatsz.

Több mint 1,300 pályázat érkezett a 2010-es Design Lab-ra, ahol az indiai Peter Alwin győzedelmeskedett. A nyertes terv egy indukciós technológiával működő, hordozható főző- és melegítőeszköz, mely a The Snail (A Csiga) fantázianevet kapta, mellyel a győztes 2050-re jósolt urbanizációra – amikor a Föld népességének 74% városokban él majd – és az azzal járó helyhiányra próbál alternatív megoldást nyújtani.

A készüléket közvetlenül rá lehet ragasztani a kívánt eszközre, legyen az egy serpenyő, egy edény, vagy egy bögre, és a szerkezet felmelegíti annak tartalmát. Méretéből és mobilitásából adódóan a hagyományos főzéshez szükséges terület mérete csökken. A Csiga egy nagy sűrűségű cukorkristály-akkumulátorból nyeri az energiát, amellyel felmelegít egy tekercset, s ezzel mágneses indukciós mezőt hoz létre. Az érzékelők meghatározzák az étel milyenségét, majd a rendszer eszerint automatikusan beállítja a melegítéshez legoptimálisabb hőmérsékletet és időt.

A videó után a következő oldalra kattintva a 2010-es különdíjazottról, a biopolimergéllel működő hűtőszekrényről olvashatsz.

A 2010-es pályázatoknál maradva a zsűri szerint a második helyet érdemelte meg, de a közönség online szavazatai alapján a legjobb mégis Jurij Dmitriev Bio Robot elnevezésű biopolimergéllel hűtő hűtőszekrénye lett, mely a versenyen ezért különdíjat is kapott. Az orosz diák szerint elképzelt jövő frigójának nincsenek polcai, se rekeszei, sőt, még ajtaja sincsen. Egyszerűen egy zöld színű gél található egy vékony keretben, mely minden belehelyezett élelmiszert hidegen tart. Ezt az intelligens anyagot biopolimergélnek nevezték el, mely természetesen szagtalan és nem ragad, viszont tökéletesen változtatja alakját és térfogatát, attól függően, hogy mennyi mindent pakolna bele.

Egyszerűen csak belenyomjuk azokat az élelmiszereket, amiket a hűtőben szeretnénk tárolni. A különleges zselé nemcsak megszűri a káros sugarakat, de mini nanorobotok segítségével képes beállítani a különböző ételek ideális tárolási hőmérsékletét is. A gélt a felületi feszültség segíti abban, hogy ne süllyedjenek le benne a belehelyezett hűtenivalók. Ennek következtében tetszés szerint, akár függőlegesen vagy vízszintesen is felszerelhető a Bio Robot hűtőszekrény.

A videó után a következő oldalra kattintva a 2011-es győztesről, egy hordozható és negatív ionok segítségével működő mini folttisztítóról olvashatsz.

Egy hordozható folttisztító nyerte a 2011-es pályázatot, méghozzá egy szlovák diák, Adrian Mankovecký koncepcióterve alapján készült. A tavalyi évben olyan ötleteket várt az Electrolux, melyek az intelligens mobilitás kihívásaira kínálnak egyedi megoldásokat.

A jövő nagy tervezőinek a kényelemet, a szabadságot, az időt, és az irányíthatóságot figyelembe véve kellett megalkotniuk egy olyan háztartási gépet, melyet akár otthon és akár házon kívül is használni lehet. A győztes terv egy kisméretű folttisztító, mely nemcsak felfrissíti a ruhákat, hanem a negatív ionok és gőz használatával el is távolítja a foltokat.

A videó után a következő oldalra kattintva a 2012-es pályázatról, és az előző években sikeresen szereplő magyar tervezők munkáiról olvashatsz.

Az emberek egyre jobban vágynak a különleges élményekre, amibe alapvetően a gasztronómia is beletartozik, ezért a 2012-es Desing Lab témája az összes érzékszervünket lebilincselő és egyedi élményt nyújtó ételeket készítő készülék. A koncepció esztétikus megjelenésére, valamint a textúrák és felületek használatának módjára a zsűri külön figyelmet fordít majd az értékelésben. A 10. alkalommal meghirdetett nemzetközi versenyre a pályázatokat 2012. június 1-je éjfélig lehet elküldeni az Electrolux Design Lab weboldalán keresztül, ahol minden információ megtalálható.

Remélhetőleg idén újra az élmezőnyben végeznek a magyar dizájnerek, hiszen az első versenyen – amikor még csak négyen juthattak a legjobbak közé, azóta viszont már nyolcan – Cosovan Tamás és Hosszú Gergely került a döntőbe. A 2007-es Design Lab első helyét Szabó Levente szerezte meg az E-wash névre keresztelt kompakt mosógépével. A nyertes készülék mosószer helyett mosódióval tisztítja a ruhákat. Levente az első helyezettnek járó hat hónapos gyakornoki állást az Electrolux svédországi, majd olaszországi formatervezési központjában töltötte. Ezt követően a vállalat úgy döntött, hogy főállásban alkalmazza őt, így azóta az Electrolux olasz design központjában dolgozik terméktervező dizájnerként.

A 2008-as pályamunkák közül Püspöki Apor E-bag, valamint Sáfrány Attila Stratosphere elnevezésű koncepciója jutott a döntőbe. Az E-bag egy olyan táska, mely a lóbálás közben fellépő kinetikus energiát felhasználva végzi a csomagban lévő maximum 3 liternyi élelmiszer – jobb esetben sör – hidegen tartását. A Stratosphere fantázianévre keresztelt készülék pedig egy ruhafelfrissítő állványt takar, mely a még nem koszos, de már felvett ruhadarabokat frissítené fel, eltávolítva belőlük a baktériumokat és a mikroszennyeződéseket, így például a cigarettafüstöt.

A kisvárdai Miklósi Ádám pályaműve 2011-ben került a legjobb nyolc közé. A döntőbe került terve egy Sous-vide technológiát használó sejtes főzőrendszerről szólt, mellyel egészséges és ínycsiklandó ételeket készíthetünk előre meghatározott idő alatt.

Újra csütörtök, újra három applikáció érkezik okostelefonra és tabletre, legyen az Androidos, vagy épp az Apple minimalista műhelyéből való!

1. Silent Film Director – iOS

Hamarosan Oscar díjátadó, így ha az idei gálára már nem is jutsz be műveddel a jövő évi gálára még bőven esélyes vagy a Silent Film Director által készített retro filmekkel. Ráadásul idén már foglalt a zseniális fekete-fehér némafilm Oscar jelölt helye idén már úgyis foglalt, de a Silent Film Director segítségével nemcsak ilyen, de 60-as évekbeli kissé barnított, vagy épp űberfunky műdisco videókat is összevághatsz magadnak a telefonod által rögzített mozgóképekből, vagy bármilyen más forrásanyagból, amit gépeden tárolsz. Az egy dollárt bőven megéri a szoftver egyszerűsége, gyönyörű kezelőfelülete és a meglepően hatásos és kellemes funkciólista.

2. Bump – Android, iOS

Hol volt, hol nem volt. Volt egy lány és egy fiú, akik egymásba botlottak az utcán. Ehh, hagyjuk. Nézzétek meg a videót, abból úgyis megtudjátok, hogy happy end lesz-e vagy dráma, de mivel ez az Androidon és iOS platformon egyaránt futó Bump alkalmazás reklámvideója, nagyjából kitalálható a sztori vége. Az amúgy ingyenes Bump igen ügyes kis cucc (egy jó kis marketingcsavarral), amivel fotókat, telefonszámokat, névjegyeket, vagy fotókat oszthatunk meg vezeték nélkül, csak össze kell ütnünk finoman a két készüléket és ha előzőleg mindkét telefon tulajdonosa letöltötte az alkalmazást, már meg is történt az adatcsere. Az ütközést félig-meddig komolyan kell venni, ugyanis az alkalmazás a készülékek mozgásérzékelőjét használja, ám ha féltjük például vadiúj iPhone 4S-ünk üvegborítását, elég ha megrázzuk a telefonunkat, akkor is működni fog a dolog.

3. Caffeine Zone 2 – iOS

A kávé/tea/egyéb fogyasztási szokásainkat helyezhetjük tudományos alapokra eme koffeinfüggőknek kötelező applikációval. A Penn State Egyetem kutatói rakták össze a Caffeine Zone applikációt a meglévő koffein hatások elemzését egybegyúrva, egy könnyen értelmezhető grafikonon ábrázolva. A lényeg, hogy amikor koffein tartalmú italt készülsz fogyasztani, az applikáció megmutatja, hogy mikorra lesz ideális a felturbózott agytevékenységhez a koffein a szervezetedben és mikorra ürül ki annyira, hogy esetleg ne hánykolódj álmatlanul az ágyban. Többféle italból lehet választani, sőt ha már a koffeinfüggőség akut tüneteit véled magadon felfedezni, akkor az alappreferenciákat is módosíthatod, hogy az applikáció alkalmazkodjon a megnövelt élénkítőszükségleti igényekhez. Az applikációnak létezik másik fejlesztőtől érkező fizetős Android verziója is, amit itt találsz.