Kinect vakoknak

Három fiatal mérnök meghekkelte az Xbox 360 konzol kiegészítőjét, hogy a Kinect érzékelő „lásson” a látássérültek helyett. Az első tesztek igen kecsegtetőek, most remélik, hogy a Microsoft is beáll a projekt mögé, hogy késztermék legyen a viSparsh-ból.

Rolly Seth, Jatin Sharma és Tushar Chugh kilencven nap alatt fejlesztette ki a viSparsh (a sparsh hindiül érintést jelent) övet. A Kinect érzékeli a környezetben található akadályokat, az öv hátsó részén található vezérlőegység pedig aktiválja az akadálynak megfelelő irányban található rezgőmotorokat. A viSparsh hatótávolsága 1,8 és 3 méter közötti így még jó időben jelzi használójának az esetleges akadályokat, a rezgés erőssége pedig jelzi az akadály távolságát.

A fejlesztésben a látássérült Mohammed Wasim volt a segítségükre és a lenti videón jól látható, hogy a dolog igen jól működik. A Pennsylvaniai egyetemmel közösen kifejlesztett viSparsh a sikeres bemutató után tömeggyártás előtt áll és ehhez kérték a Microsoft segítségét, hogy az érzékelők beszerzési árát csökkentve alacsonyan tarthassák a boltba kerülő viSparsh árát. Fejlesztés szempontjából a fiatal mérnökök a készülék méretének minimalizálása mellett az akkuidőt szeretnék még növelni a végleges verzióban. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint megközelítőleg 285 millió látássérült van a világon, akikből 39 millió teljesen vak, így rengeteg embernek jelenthet komoly segítséget a viSparsh.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon