Lollipop Chainsaw: Mellek, zombik, láncfűrész

Nagycsöcsű, gimis cheerleader csaj egy rózsaszín stílfűrésszel zombikat irt rockzenére. Egyéb kérdés?

A Lollipop Chainsaw olyan játék, hogy ha elmeséled, miről szól, a haverod a sztratoszféráig húzza fel a szemöldökét. Mert ilyen game márpedig nincs, és ha van is, minek. Pedig ennél jobb casual szórakozás nem is igen jött az utóbbi hónapokban. A produktum annyira beteg, hogy arra szavak nincsenek, és annyira meglepő, hogy kb. 10 percenként elmorzsolsz egy könnycseppet a gyönyörűségtől.

Az alapsztori szerint Juliet 18. szülinapján járunk, a főhősnőről azt kell tudni, hogy cheerleader, hatalmas mellei vannak, tökéletes alakja, hosszú, szőke hajfürtjei, és mindig magánál hordja a szív alakban végződő, rózsaszín láncfűrészét, mert hát ugye sosem lehet tudni. Már az első percben elmondja, hogy szereti a szexet. Helyben vagyunk. Juliet halálosan szerelmes pasijába, a menő Nickbe, akivel éppen találkozóra indul, mikor hogy-hogy nem zombivá változik az egész sulija. A lány nem esik kétségbe, előkapja a céleszközt, majd aprítani kezdi átváltozott, agresszíven harapni vágyó sulitársait, tanárait, és az arra igényt tartó jelentkezőket, bármerre is jár. Hogy ne legyen annyira egyszerű a helyzet, Nick is megfertőződik, de Juliet még erre is tud megoldást, levágja barátja fejét, egy varázslattal bezárja valamilyen meghatározhatatlan kütyübe, ami életben tartja. Ha már így esett, hozzá is csapja az övéhez, hogy mindig ott himbálózzon a formás popsija környékén. Innentől brutális hentelés kezdődik.

Ha ennyiből még nem lenne teljesen világos, akkor szögezzük le, hogy a japán Grashopper csapat nem teljesen százas. Az alapötlet annyira idióta hack and slash játékot eredményez, amilyenre nagyon régen nem volt példa. Olyan, mintha a japánok megalkották volna a saját Kill Billjüket. Fröcsög a vér, de mellette repkednek a rózsaszín szívecskék, a csöcsös Juliet cheerleader mozdulatokkal vágja ketté a zombikat, szerezhetünk kombókat, fejlődhetünk, és nyilván nyalókákkal tölthetjük fel életerőnket, mert ahogy Juliet mondja: „szereti a nyalókát”. Hát nem egy tündér?

Hogy Nick se maradjon ki az akcióból, egy fejetlen zombi láttán azonnal képbe kerül, hiszen a Playmate-testű cica képes arra, hogy összehozza a gazdátlan testet barátja fejével. Ekkor egy kisebb minijáték kezdődik, a megfelelő gombok nyomogatásával kell előre jutnunk, hogy elérjünk a furcsa zombi-nem zombi kombóval egy bizonyos célhoz. Minijátékok tekintetében egyébként csillagos ötösre vizsgázik a játék, konkrétan vinnyogni fogunk az ötletektől, mi például a zombi-kosárlabdától raktuk le az agyunkat, innentől rendelkezzen vele a Grasshopper, nekünk már úgy sincs szükségünk rá.

Sajnos kivitelezésében egy átlagos hack and slash játékról beszélünk, a grafika erős közepes, és ahogyan az lenni szokott, a játék a vége felé már itt-ott monotonná válik a vérfürdő, viszont ettől a kisebb malőrtől eltekintve mégis emlékezetes darab marad a Lollipop Chainsaw. Ennyire szexi játékkal már évek óta nem találkoztál. Juliet minden pillanatban, minden kameraállásban, minden mozdulatában jól néz ki, az elejtett beszólásai pedig mind fülledtek, meg hát ugye maga a nyalóka-motívum is. Minden zombirajongónak, csöcsimádónak, japán fanatikusnak, casual gémernek erősen ajánlott darab.

[stamp_4] Tudod, mik július hónap legjobban várt játékai? Ha nem, akkor olvass róluk a Playeren!

Párolog az aszfalt, az agyvized csendben rotyog a monitor mögött és irigykedve bámulod az interaktív szökőkúton keresztülrohangáló gyerekeket. Ezt a kegyetlen kánikulát csak vízparton, vagy egy légkondival megtámogatott árnyékos szobában lehet kibírni. Aki az utóbbit választja és önkéntes száműzetését némi játékkal szeretné feldobni, annak van egy rossz hírünk; a július immár hagyományosan borzasztó gyenge játékfronton. Kemény menet volt, de sikerült összegereblyéznünk három produktumot, ami talán érdemes az újdonságokat keresők figyelmére.

NCAA Football 13

Megjelenés: 2012. július 10. – Platform: PS3/X360

A szezonális EA Sports játékok minden évben a legnagyobb lelki nyugalommal adják el a sport rajongóinak az előző évi program minimálisan kozmetikázott, aktualizált változatát. A cég NCAA Football sorozata nálunk alig ismert, ami nem is csoda, hiszen ezeket a játékokat a 2007-es (08-as számú) rész kivételével nem adták ki Európában. A főiskolás/egyetemi foci hatalmas népszerűségnek örvend Amerikában és az NFL is ebből a közegből szedi össze a későbbi sztárokat. Ez a világ a közvélekedés szerint kevésbé profitorientált és a nézőszám hajkurászása helyett inkább a játék szeretete dominál, ami persze javarészt blama. Igaz, a profi liga már a nagyhalak terepe, de míg ott a pénzért, itt izmos szerződésekért törik egymás szilánkokra kitömött vállú, bikanyakú fiatalok.

A 13-as évadban az EA Sports továbbfejlesztett passz-technikákat, 430-féle új elkapást és részletgazdagabb animációkat, szebb grafikát ígér, de a külsőségektől eltekintve ez még mindig az amerikai focit jól ismerő, a szabályrendszerrel és menedzseléssel teljesen tisztában lévő gémerek játéka. Már a tavalyi epizód is szép kis anyagi és tisztességes kritikai siker volt, így ezt joggal várhatjuk el az idei eresztéstől is. Figyelem! Az NCAA Football 13 európai megjelenéséről semmi hír, így a reménybeli játékosoknak be kell izzítaniuk egy tetszőleges tengerentúli online áruházat.

The Last Story

Megjelenés: 2012. július 10. – Platform: Nintendo Wii

Azok a Wii tulajdonosok, akik nem bújtak be nyakig határozatlan időre a Balaton vízszintje alá, júliusban egy nagyon jónak ígérkező jRPG-nek (japán RPG-nek) örülhetnek. A Hironobu Sakaguchi, számtalan Final Fantasy – köztük a feledhetetlen hetedik rész – vezető designere és producere nevével fémjelzett játék már megkapta az első dicsérő szavakat és júliusban végre mi is kezünkbe vehetjük. A legutóbbi Zeldát már a Wii hattyúdalaként fogadtuk keblünkre, de nagyon úgy tűnik, hogy a WiiU megjelenéséig még tartogattak néhány petárdát a grafikai teljesítménye miatt sokat szidott gépre.

A The Last Story-val kapcsolatos korai tesztek egyöntetűen dicsérik a program kiváló harcrendszerét és remek sztoriját, mely egy csapat kardforgató zsoldos egyik eldurvuló küldetését dolgozza fel. Lehet, hogy a Wii grafikai szempontból nem tartozik az élvonalba, de játékélmény tekintetében a legtöbb produktum erőlködés nélkül hozza a szokásos Nintendo-minőséget. Várjuk szeretettel!

Curiosity

Megjelenés: 2012. július – Platform: iOS

Végül egy igazi csemegét ajánlunk a figyelmedbe. A designer-zseni, Peter Molyneux, megannyi kritikai- és kasszasiker szülőatyja idén márciusban búcsút intett a Microsoft tulajdonú Lionhead Studiosnak és megalapította a 22Cans nevű céget, melynek neve onnan ered, hogy a céggel a Mester huszonkettő kísérleti játékot tervez piacra dobni. Ezek közül az első a Curiosity, vagyis a Kíváncsiság címet kapta. Bár a pontos megjelenési dátumot nem ismerjük, június elején a 22Cans közölte, hogy hat héten belül, azaz legkésőbb augusztus közepéig meg fog jelenni a mű. A játék a közismert infók szerint meglehetősen egyszerű; adott egy szoba, benne egy hatalmas fekete kockával, melynek egy titokzatos valamit rejt a belseje. A játékos feladata, hogy ezt a hatalmas tömböt a többi játékossal együtt lebontsa. Először csak egy kis kalapáccsal lehet kapargatni a kocka felszínét, de később sorra nyílnak meg hatásosabb eszközök is, amiket – most jön a csavar – valódi pénzért lehet megvásárolni. Egy meghatározott idő elteltével végül eladó státuszba lép a legbrutálisabb kalapács is, melynek egyetlen ütésével szétporlad a szikla és azonnal láthatóvá válik a rejtélyes dolog, amit persze csak az a játékos nézhet meg, aki a végső csapást mérte a tömbre. Most kapaszkodj a székedbe! Ez a gyémántfejű kalapács 50.000, azaz ötvenezer angol fontba, vagyis nagyjából 18.000.000 jó magyar pénzbe fog kerülni. Hogy pontosan mire lesz jó a 22Cans kísérlete, azt egyelőre nem tudjuk. A stúdió pénztárcájának pofátlan megtömésére biztosan. Mindenesetre kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Még több játék a Playeren!

Az van, hogy a LEGO örök. 34 évesen még (sajnos már csak halványan) mindig érzem azt a gyermeki bizsergést, amit a kis színes minitéglák okoznak. És jelenleg épp zajlik a LEGO tábor, kb. 1 millió ilyen kis tégla főszereplésével.

Emlékszem kiskoromban, hosszú órák kemény munkájával építettem meg az egész univerzum legmenőbb űrhajóját, amihez képest a Millenium Falcon egy széthullott Trabant volt. Annyira létezhetetelenül jó volt a hajó, hogy megröptettem a zuglói lakás harmadik emeletéről, mivel 100%-ban biztos voltam benne, hogy az én Sibum (ezt a nevet kapta a keresztségben) két másodperc alatt gyorsul fel fénysebességre, hogy a játszótér fölött közvetlenül föld körüli pályára álljon.

Az űrséta akkor elmaradt, de a LEGO fanatizmus viszont a mai napig megmozgat. Tegnap óta pedig kicsik és nagyok tonnányi kocka, kerék és egyéb speciális alkatrész között visítozik és erősen elgondolkodtam, hogy a kislányommal elmenjek a Marcibányi Téri Művelődési Központba, annak ellenére, hogy 5 év az alsó korhatár, de azért néha apa is jól érezheti magát és azért a picilány (3 éves lesz) sem unatkozna. Aki kedvet kapott a mókához látogasson el a LEGO Tábor Facebook oldalára az infókért, péntekig még fel lehet szabadítani pár órát (vagy napot) egy kis nosztalgia kockázásra.

Még több kockaság a Player tech rovatában!