Shaquille O’Neal targatetős Ferrari 456 GTA-ja

Shaquille O’Neal (a barátainak csak Shaq) többek közt azért minden idők egyik legsikeresebb kosárlabdázója, mert két méter tizenhat centi magas, amihez 147 kilós versenysúly párosul. Ez a gyakorlatban két dolgot eredményez: a pályán megállíthatatlan tankként söpör félre mindenkit, a meccs után viszont nem fér be egy Ferrari 456 GTA-ba. Ezt orvosolandó egy külsős cég targatetős kétülésessé alakította az eredetileg 2+2-es kupét. A hátsó üléssor helyére hatalmas mélynyomók kerültek (nem csoda, hisz O’Neal rapperkedett is egy darabig), a tetőlemezt pedig kivehető füstüveg váltotta. A maximális kényelem kedvéért a bőrfotelek ülőlapját is meghosszabbították.

Az utolsó bukólámpás Ferrari automata váltójával és 442 lóerejével igazi túraautó volt, bár végsebessége meghaladta a 300 km/h-t. Nem a kosarasé volt az egyetlen egyedi karosszériás: a belga Nafsas Al Khaddaja számára a Pininfarina csinált két szedánt, a brunei szultánnak pedig hét kombit (melyből végül csak hatot vett meg) és két kabriót. További két nyitott tetős 456 is készült egy kaliforniai cégnél, melyek közül az egyiket maga Mike Tyson vette meg. Ő csak 178 centi, így maradhattak a hátsó ülések.

A pápamobil

Túlzás lenne azt állítani, hogy az utóbbi két pápa kövér vagy langaléta termetű lett volna. Ám ha valaki a katolikus egyház feje, az aurájában lévő hatalomkoncentráció miatt is több helyre van szüksége, nem is beszélve a jobbra-balra integetés miatti mozgástérigényről. Megoldaná a problémát egy megfelelően reprezentatív kabrió is, de azok az idők elmúltak, amikor ilyen lazán lehetett kezelni a biztonság kérdését. Fiat Campagnola, Ford furgon, Range Rover és Seat Panda is szolgált már pápamobilként, de a golyóálló modelleket hagyományosan a Mercedes–Benz szállítja a Vatikánnak.

A megnövelt biztonságra a II. János Pál pápa ellen 1981-ben elkövetett merénylet miatt volt szükség. A török Mehmet Ali Ağca lövései közül összesen négy találta el. Bár kritikus állapotba került, később teljesen felépült, és megbocsátott a merénylőnek, akit meg is látogatott a börtönben. Ağca azzal indokolta tettét, hogy a pápa személyében a kapitalizmus megtestesülését látta. Két éve szabadult. Mivel sosem tudhatjuk, hogy személyünkben mikor látja valaki a kapitalizmus árnyoldalát, egy pápamobil bárkinek a hasznára válhat!

Első generációs Honda Civic

A Civic 1973–79-ig gyártott első generációjának kétajtós verziója bő 3,55, négyajtósa pedig 3,73 méter hosszú, de még a kombi is csak épphogy lépi át a négy métert. Ehhez másfél méteres szélesség, és alig több mint 1,3 méteres magasság párosul, így mondhatni, hogy a Civic apró. Ez a súlyán is látszik, mivel csak 680 kiló. Elsőre tehát úgy tűnhet, hogy nem ideális se kövéreknek, se magasaknak, se a kettő keverékének, ám ne hagyjuk magunkat megtéveszteni! Ahogy az első Volkswagen Golfnak Wilt Chamberlin kosárlabdázó, úgy a Civicnek maga Bubba Smith volt a reklámarca!

Rendőrakadémia

Ha pedig Moses Hightower belefért, bárki belefér. Egyben örök tanulság, hogy koccanás esetén nem feltétlenül jó ötlet egyből az öklünket rázni!

Ha valaki ilyen Civicre vágyik, kösse fel a gatyáját: kevés volt itthon, és azok is elrohadtak mára. A használtautó-hirdetések között jelenleg egy automata kombi árválkodik.