A kétszeres ralivilágbajnok nem osztja azok véleményét, akik szerint a hibrid autó jelenti az autózás jövőjét.

“Őszintén szólva ki nem állhatom ezt a hibrid-dolgot, biztos vagyok benne, hogy nem ez lesz a jövő. Most egyszerűen csak azért használják az autógyárak, mert muszáj, hiszen ezzel meg tudnak oldani néhány problémát. De kérdezzenek csak meg egy fejlesztőmérnököt, tuti, hogy ő is azt mondja majd a hibridekről: szar! Nagyon boldog vagyok, hogy a még a benzinkorszakban versenyezhettem!”

A hatvanöt éves autóversenyző bőven kihasználta a benzinkorszak adta lehetőségeket: összesen 14 ralivilágbajnoki futamon győzött, 1980-ban és 1982-ben is ő nyerte meg a vb-t. A Monte Carlo Ralin négyszer lett a legjobb, 1987-ben ő volt a leggyorsabb a Pikes Peak-i hegyi felfutón, indult Le Mans-ban, aktív versenyzői pályája után pedig az Audi tesztpilótájaként dolgozott, jelenleg a Porschénál van. Többek között a XX. század autóversenyzőjének is megválasztották – a hibridekről alkotott véleménye alapján a XXI. század már kevesebb örömöt okoz neki.

Ennyit a hibridekről. És a bringázással mi a helyzet?