A National Geographic legújabb számának nem csak a címlapja volt erős

A National Geographic legfrissebb száma főként a környezetszennyezésre, azon belül is a tengereket és óceánokat érintő műanyaginvázióra tette a hangsúlyt. Ehhez pedig készíttek is egy nagyon erős címlapot, bár mint utólag kiderült, talán volt némi turpisság a történetben.

A műanyag zacskók lebomlása egyébként több száz év, közben pedig ugye szennyezik a földet, a vizeket, és pusztítják az élővilágot. A legnagyobb gond az egyszerű műanyag zacskókkal és palackokkal van, ugyanis nem elég, hogy iszonyú lassan bomlanak le, de az öt milliméteresnél kisebb műanyagrészecskéket a halak és bizonyos madarak tápláléknak vélik. Így ezeket az állatokat megfojthatják, a nagyobb élőlényeket a gyomrukba kerülve ölhetik meg, tehát a probléma több téren is pusztít – ráadásul ránk sincs jó hatással.

Egy fülpiszkálót zsákmányoló csikóhal

A National Geographic kampányának egyik fő célja az, hogy megváltoztassa a fogyasztók műanyagfelhasználási módját, valamint a műanyagról és a környezetszennyezésről alkotott gondolkodásmódunkat. Ehhez pedig nagyon súlyos fotókkal töltötték fel a magazint:

Ezt olvastad már?

Betiltaná az Európai Bizottság az egyszer használatos műanyag termékek jó részét

Durva szigorítást terveznek. Az EU most a tíz legelterjedtebb egyszer használatos műanyag termékre, illetve az elvesztett vagy szándékosan otthagyott halászeszközökre összpontosít, ugyanis ezek együttesen felelősek a tengeri hulladék 70 százalékáért Európában. A tervezet értelmében betiltanák egyebek mellett a műanyag fültisztító pálcikákat, evőeszközöket, tányérokat, szívószálakat, italkeverőket léggömbpálcikákat, amelyeket kizárólag fenntartható anyagokból lenne szabad készíteni.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon