Az aCar az afrikai igények és igénybevétel szerint készült.

Az elektromos járműveket a környezettudatos, és ezért nagyobb anyagi áldozatra is hajlandó, főleg városban lakó embereknek készítik, hiszen nekik lehet eladni. Fontos is a városi szennyezés csökkentése – közben azonban a fejlődő országokban százmilliók oldják meg a közlekedést és áruszállítást úgy, ahogy tudják, a környezetvédelem a legkisebb szempont.

Az ő igényeikhez fejlesztettek a müncheni műszaki egyetemen egy moduláris, összkerekes, teherhordásra is alkalmas, elektromos, nehéz terepen is boldoguló kisteherautót.

Az aCarnak nevezett gépet Ghána rossz útjain, magas páratartalmú és hőmérsékletű éghajlatán tesztelték, és állítólag tökéletesen vizsgázott. Úgy tervezték, hogy szerkezete és 8 kW-os villanymotorja utasait és akár egy tonna terhet is elvigyen egy töltéssel akár 80 kilométerre is, legfeljebb 37 km/h sebességgel.

Hét órát vesz igénybe a töltés, de a fülke tetejére szerelt napelemek menet közben is töltik az akkukat, ami Afrikában kellően hasznos. Az aCart az idei frankfurti szalonon mutatják be, a gyártását viszont Afrikában tervezik, az árát megpróbálják 10 ezer euróra lenyomni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Budapesten is megnyit a világhírű gasztropiac

További cikkeink a témában