Erre egy bíróság döntés kötelezi a várost – egyelőre nem jogerősen.
A tartományi rangú város vezetésének tizenegy útszakaszról kötelezően ki kell tiltania az Euro 6-osnál régebbi besorolású dízelmotorral működő autókat és egyéb járműveket, további tizenöt útszakasznál pedig meg kell vizsgálnia, hogy szükséges-e a tiltás a nitrogén-oxidra vonatkozó légköbméterenkénti 40 milligrammos határérték betartásához.
Ezért legkésőbb 2019. március 31-ig át kell dolgozni a levegőtisztasági munkatervet, majd legkorábban két, legkésőbb pedig három hónap múlva be kell vezetni az új szabályokat – áll a berlini tartományi közigazgatási bíróság közleményében, amely a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű környezetvédő civil szervezet által indított eljárás eredménye, és egyelőre nem jogerős.
Az útszakaszok többsége a város központjában van, köztük a legforgalmasabb belvárosi főutak között számon tartott Leipziger Strassén, és az egyik leghíresebb berlini bevásárlóutcán, a Friedrichstrassén.
Berlinben mintegy 220 ezer olyan dízelautót tartanak forgalomban, amely Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású motorral működik, de a korlátozás több járművet érint, hiszen a haszonjárművekre és a nem Berlinbe bejegyzett kocsikra is vonatkozik.
Az Euro 6-os norma 2014 szeptemberétől kötelező.
Brüsszel már lépett: