A Burberry megérkezett a fenntartható fejlődés korába: nem éget többé, és nem használ állati szőrmét

Éljen.

Júliusban derült ki a Burberry brit luxusmárka egy bevételi jelentéséből, hogy 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisítettek meg a márka védelme érdekében, vagyis azért, nehogy azok olcsón piacra kerüljenek.

Akkor azt közölték, hogy a 2017-es év szokatlannal számított, mivel 10 millió font (3,6 milliárd forint) értékű régi parfümöt kellett megsemmisíteniük a Coty nevű amerikai céggel kötött szerződés aláírása után.

Ezért juthatott a Burberry a mostani döntésére: égetni se fogja az el nem adott termékei, és befejezi az állati szőrmék felhasználását is.

"A divatipar nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával" – mondta a Greenpeace egyik munkatársa a BBC-nek.

Jelenlegi kollekcióiban a Burberry nyúl-, róka-, nyérc- és nyestszőrmét is használ.

Egyre több jele van a bajnak:

(Forrás: BBC, MTI)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon