Főleg azokét, akik azt vetik fel már régóta a gyártónak, hogy évtizedek óta mérgezi az embereket, közvetetten pedig a világot is. A Coca-Cola ugyanis új globális hulladékkezelési stratégiát hirdetett, amelynek révén gyökeresen átalakítaná csomagolási gyakorlatát.

A világ legnagyobb üdítőital-gyártójának az a célja, hogy hogy 2025-ig csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát. Így ha a háztartási vegyszernek egyébként kiváló minőségű „üdítőitalt” le is nyomják az emberek torkán, legalább olyan palackba csomagolják, amit újra is tudunk hasznosítani. James Quincey, a Coca-Cola elnök-vezérigazgatója a következőképpen indokolta a döntést:

„Bolygónk a csomagolási hulladékok problémájával küzd, így felelős vállalatként támogatnunk kell e kihívás megoldását. A hulladékmentes világ megvalósítható. Mi épp erre vállalkoztunk, és arra buzdítunk másokat is, hogy csatlakozzanak hozzánk”.

A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai egyébként már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az utóbbi pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, melyet 2030-ig 50 százalékra terveznek növelni Magyarországon.

És hogy miért fontos ez a harc:

(forrás: Coca-Cola, MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tíz éve feltöltött egy fürdőszobai szelfit, most 475 ezer követője van

További cikkeink a témában